۱۳۹۷-۱۰-۱۱

مونیتور پیشرفت تکنولوژی جهانی

به اخبار تکنولوژی مراجعه کنید با حجم زیادی از رویدادهای نرم افزاری - گوشی های موبایل و موارد مشابه برخورد خواهید نمود . گر چه دنیای دیجیتال بخش مهمی از تکنولوژی های امروز هستند ، اما همه آنها نیستند . در واقع بخش بزرگی از آنچه زندگی ما را میسازد ، دنیای غیر دیجیتال است . اما آیا در این موارد تکنولوژی ها درجا زده اند ؟ آیا بیشتر پولها به سمت عالم مجازی و دنیای دیجیتال رفته و بخشهای دیگر زندگی بشری پیشرفت قابل قبولی نداشته است ؟
اینطور به نظر میرسد که مشکل در خصوص نحوه ارائه اخبار است . 
لازم است بخشهای مهم زندگی بشری مانند محیط زیست - پوشاک - مسکن و البته دنیای دیجیتال و غیره هر یک بخشی را به خود اختصاص دهند . هر یک از این موارد به نسبت مساوی از زمان پخش اخبار را به خود اختصاص دهند . 
( وزارت خانه های مرتبط باید آن بخشهای خاص مربوط به خود را ایجاد کرده و اخبار بخش خود را در اختیار شبکه های خبری بگذارند ) 
بدینوسیله ارگانهای مرتبط با پیشرفتهای به روز آشنا شده و محققین علاقمند به فعالیت در حدود مرزهای علم و دانش میگردند . 
اخبار دنیای دیجیتال نیز بخش مهم و در حال توسعه ای است . آن هم در جایگاه خود میتواند بررسی و ارائه گردد.
حوزه های مهم هوانوردی - دریانوردی - حرکت روی خشکی ها نیز نیازمند دگرگون شدن هستند . 
تمدن بشری نیز باید به نوعی پوست اندازی نماید و آنچه را که مفید نیست ، تشخیص دهد و اصلاحات خود را انجام دهد . این امور باید به نحوی مدیریت شوند . 
جمع آوری و ارائه اخبار یکی از پیش نیازهای اصلاحات و ایجاد پیشرفت در کشورها و در جهان است .شبکه ای که ما استفاده میکنیم لزوما منطبق با سایرین نیست . مثلا در بخش کشاورزی ما به زعفران امتیاز ویژه ای میدهیم . این در حالی است که سایرین ممکن است این بخش را نداشته باشند . همچنین بخش مربوط به نفت و صنایع وابسته برای کشور ما مهمتر از این بخش برای کشوری مثل ویتنام یا ترکیه است . 

هیچ نظری موجود نیست: