۱۳۹۷-۰۲-۲۵

کشتی در طوفان و ثابت نگه داشتن کابین

پاندول , وزنه میرا کردن تکانه

اگر به کشتی وزنه آویزان کنیم ( فنقی ها این روش را استفاده میکردند ) یک نیروی پایین رونده ایجاد میکند و تا حدودی حرکت کشتی بر اساس امواج را خنثی میکند . اما این امر حدی دارد .

راه دیگر ایجاد یک میله طولی وسط کشتی است . این میله با حرکت جانبی کشتی ثابت خواهد ماند ، حال اگر درون پوسته کشتی یک پوسته سرنشین ایجاد کنیم و به این میله طولی وصل کنیم ، هر گونه حرکت دورانی حول میله مذبور به این مجموعه وارد نمیشود. برای رفع حرکتهای طولی کشتی ( بالا و پایین شدن دماغه ) باید یک میله عمود به اولی ایجاد کرد و پوسته سرنشین را درون آن گذاشت .

از سوی دیگر اگر یک پاندول به نحوی به دکل های کشتی نصب گردد که از یک نقطه آویزان باشد و در حرکت به اطراف با چیزی برخورد نکند ، هر گونه حرکت کشتی را خنثی کرده و فقط بالا و پایین رفتن را در آن شاهد خواهیم بود . نوسانات جزئی را نیز میتوان با کمک سیستم های میرا کننده حرکت ( مثلا نصب فنر یا وزنه تعادل مشابه آنچه در ساختمانهای مرتفع وجود دارد) خنثی نمود.

از مجموع این داشته ها برای استفاده از فضای کشتی ها چگونه میتوان استفاده نمود ؟

ساختاری مشابه ژیروسکوپ برای استقرار بخش سرنشینها در کشتی ها میتواند وجود داشته باشد تا انواع حرکتهای ممکن را برای افراد درون کشتی حذف نماید .



هیچ نظری موجود نیست: