۱۳۹۷-۰۲-۲۳

اگر همه گروه های غربی موافق فرمان ترامپ باشند ، چه رفتاری خواهند داشت ؟

طبیعتا گروهی از آنها مثلا کشورهای اروپایی به ظاهر جانب ایران را خواهند گرفت . آنها سعی میکنند مانع خروج ایران از برجام شده و در حالی که آمریکا از توافق خارج شده ( و کل توافق را به هوا داده ) ما را پایبند نگه دارند .
همچنین مطابق همه موارد مشابه کارشناسان آمریکایی دو دسته میشوند و در مقام مدافع و طرف مقابل به تحلیل همه جوانب موضوع خواهند پرداخت .
این رفتاری است که شاهد هستیم . در واقع اعتراض طرف ایرانی میتوانست خیلی زودتر باشد و زمانی که آمریکا جلوی فروش هواپیما به ایران را گرفت ما میتوانستیم اعتراض نمائیم . 
همچنین میتوانستیم ضرب الاجل زمانی تعیین کنیم که برای این که آمریکا ممانعت از خرید هواپیما را بردارد و در غیر این صورت از برجام خارج میشویم . ( حالا تهدید میکردیم - اگر انجام نمیدادند ما در برجام میماندیم و یک امتیاز مثبت داشتیم )
رفتار طرف ایرانی در مقوله برجام کاملا ضعیف بوده ( در بخشی که سری بود و ما نمیدانیم چه کردند ) و منافع کشور عملا محقق نشده است . شاید این مقوله را نیز با سایر موارد اشتباه کرده و بعضی ها به فکر نفع شخصی بودند و برای پر کردن جیب از منافع ملی کوتاه آمده باشند . 
به هر تقدیر لازم است یک روزی گروهی از کارشناسان بی طرف این مقوله برجام و اصلا کل فعالیت های هسته ای کشور را زیر ضره بین قرار داده و اتفاقات رخ داده را مانیتور کرده و برای ثبت در تاریخ واقعیت یابی نمایند .


هیچ نظری موجود نیست: