۱۳۹۷-۰۲-۲۴

یک استراتژی برای صدور نفت ایران

روی نقشه های جغرافیایی در منطقه جنوبی کشور شاهد چند کشور عرب زبان هستیم که عمده تولید و دیلی وجودی ایشان نفت است.
حمایت کنندگان این کشورها کسانی هستند که نیاز به اطمینان حصول دسترسی به نفت برایشان بسیار اهمیت دارد . اگر ما بتوانیم این اطمینان را برای آنها ایجاد نمائیم ، طبیعتا دست از حمایت این کشورها بر میدارند.
از سوی دیگر حیات این کشورها به نفت با قیمت بالا نیاز دارد . اگر قیمت نفت کمتر از حد تحمل هر یک از این کشورها باشد ، آنها دچار مشکلات اجتماعی و اقتصادی برای حفظ سطح زندگی و رفاه حال حاضر خود خواهند داشت .
بنابراین شاید بهتر باشد ، تولید نفت کشورمان را بالا ببریم و باعث کاهش قیمت نفت گردیم . در این صورت کشوهای همسایه جنوبی برای تامین نقدینگی لازم برای اداره کشور خود ، تولید نفت را بیشتر افزایش میدهند و قیمت نفت بیشتر سقوط خواهد کرد .
در این چرخه کاهش قیمت نفت ، دنیا و غربی ها از انرژی ارزان منتفع میگردند و ما میتوانیم تضمین کننده صدور نفت ارزان برای آنها باشیم . 
با توجه به حجم منابع کشف شده کشورمان ما جزو چند کشور دارای بیشترین منابع نفتی کشف شده هستیم  و میتوانیم به راحتی چند برابر بیشتر نفت تولید و صادر نمائیم . این کار باعث افزایش منابع ارزی شده ، کار و اشتغال بیشتری در کشور ایجاد میکند . اهمیت کشور در مناسبات خارجی را زیاد میکند و بسیار بیشتر از اینها .
از سوی دیگر جلوی هر جنگ احتمالی با کشورهای مورد بحث را خواهد گرفت .
ترقیب متحدان دور و نزدیک به افزایش تولید نفت ، باعث میشود رشد جهانی اضافه شده و همه کشورهای جهان از آن منتفع گردند . از سوی دیگر نیروی انسانی ایرانی توان آنرا دارد که در کنار تولید بیشتر نفت ، انواع فرآورده  ها را نیز تولید نماید و ابزار به کار رفته را توسعه دهد و بسی بیشتر از اینها پیش برود .


هیچ نظری موجود نیست: