۱۳۹۷-۰۳-۰۵

اپتیمم روش نیاز تبریدی و گرمایی منازل

یک ساختمان در همه طول سال نیازمند یک سیستم سرمایش و یک سیستم گرمایش میباشد . مصرف گرما در آب گرم مصرفی و گرم کردن خانه در فصول سرد سال میباشد . و سرما برای یخچال و خنک کردن ساختمان در فصل های گرم سال مورد نیاز است .
بهتر است که یک سیستم انتقال حرارت ایجاد کنیم و گرما را از سیستم سرمایشی به سیستم گرمایشی منتقل کنیم ، بسته به زمان سال در این جابجایی انرژی لازم است یک تبادل دمایی با محیط خارج نیز داشته باشیم . در فصل سرد سال گرمای بیشتری مورد نیاز است و برعکس در فصل گرم ، گرمای اضافی خواهیم داشت . طبیعی است که این تبادل انرژی اضافی با محیط خارج انجام گیرد .
از سوی دیگر انرژی در دسترس در ساختمان انرژی خورشیدی است در درجه اول . بهترین نوع انرژی ، انرژی گرمایی خورشیدی است . 
در ساده ترین حالت یک سیتم تبریدی آمونیاکی مشابه سیستمهای یخچالهای نفتی قدیمی خواهیم داشت که بخش خنک نمودن ماده تبریدی به آب گرم مصرفی خواهد بود . لوله های تبریدی در خانه به آشپزخانه می آید برای مصرف یخچال و فریزر و از سوی دیگر به اتاقهای ساختمان رفته ، پنل انتقال حرارت به ساختمان ، فضای داخل ساختمان را مطبوع خواهند کرد.
طبیعی است برای انتقال حرارت به فضای خانه ، مجموعه اضافی نباید گذاشت . پس به پنل موجود در اتاقها ، علاوه بر لوله های خنک کننده ، لوله های گرم کننده نیز کشیده خواهد شد . 
این مجموعه با استفاده از گرمای خورشییدی و پشتیبانی برق برای گرم کردن محفظه مربوطه ، با اقتصادی ترین روش ممکن انرژی تهویه خانه و آب گرم مصرفی را تامین خواهد کرد . امکان ایجاد مخازن سد و گرم با عایق جهت ذخیره کردن انرژی و استفاده در ساعات پیک مصرف وجود دارد . 
برای اماکنی که گاز دارند ، میتوان از پشتیبانی گاز استفاده نمود. بخصوص با داشتن بیو گاز ، کلیه هزینه های انرژی کاهش یافته و کمترین وابستگی انرژی برای خانه ها محقق خواهد شد .
سایر روشهای دیگر میزان انرژی بیشتری مصرف کرده و یا مصرف آب داشته که بهینه نمیباشد .


هیچ نظری موجود نیست: