۱۳۹۷-۰۲-۲۸

تابعیت مجازی

دور از انتظار نیست که وضعیت مردم ایران آنچنان خوب شود که به عنوان یکی از مقاصد مهاجرت جهانی درآید . قبلا بارها اینچنین بوده,  در آینده نیز اینچنین خواهد شد.
اما برای کسانی که دور هستند و یا وابستگی هایی دارند که حضور فیزیکی ایشان را مشکل یا ناممکن می کند.  برای آنها چه میتوان کرد ؟
وضع قوانین و حمایت دولت از شهروندان است که موجب بهبود شرایط زندگی و مهاجرت مردم میگردد . اگر بتوانیم این موارد را در خانه مردم سراسر دنیا ارائه کنیم , میتوانیم شهروندان مجازی که دارای تابعیت ایرانی هستند ایجاد کنیم.
برای این کار باید قوانین بصورتی در آیند که باعث بهبود زندگی همه مردم گردند. مواردی مانند مالیات و تامین اجتماعی می‌تواند فرامرزی باشد. از کسانی که تابعیت ایرانی را در سرزمین خود انتخاب میکنند , میتوان مالیات گرفت و آنها را در شبکه تامین اجتماعی کشور پوشش داد.
اگر روش کار مناسب باشد مردم بدون دور شدن از سرزمین مادری میتوانند فعالیت کرده , از پوشش خدمات جهانی کشور برخوردار گردند.  و این خوب شدن اوضاع افراد باعث میشود که بقیه افراد نزدیک به فرد نیز علاقمند به استفاده از این خدمات گردند.
دولتها نیز وقتی ببینند با روشهای ایرانی اوضاع مردم را میتوان خوب کرد , علاقه‌مند به استفاده از آن خواهند گردید و همه مردم سرزمینشان را خوشبخت خواهند کرد. بهبود زندگی همه مردم جهان هدفی است که آرزوی اندیشمندان جهان است.  اگر ما بتوانیم در کشور خود الگوی مناسبی ارائه کنیم , با توجه به شبکه های ارتباطی جهانی میتوان این الگو را در جهان برای همگان عرضه نمود.

هیچ نظری موجود نیست: