۱۳۹۷-۰۳-۰۹

خرید جزایر دور

ماهیت دید ایرانیان در خاورمیانه همین کشورهای اطراف میباشد . اما مگر میشود در یک جهان باز زندگی کرد و دید محدود داشت . ارتباط و تاثیر و تاثر هر یک از کشورها از یکدیگر غیر قابل انکار است . جایی که یک زمینه ضعیف وجود دارد ، باید به نحوی آنرا تقویت کرد . یعنی کمی بیش از اندازه به آن پرداخت تا حرکت به وجود آید و تعادل برقرار گردد.
یکی از راه حل های توجه به سرزمینهای دور خرید یک جزیره در فاصله دور از کشور میباشد . این کار حس خاک ملی را از چهار دیواری محدود افق دید بیشتر میکند و اسکان گروهی از ایرانیان در سرزمینهای دور به نام ایران باعث میشود تا نقشه کشور نیز بزرگتر روی دیوار نمایش داده شود.
برای این کار باید دید کدام کشورها جزیره میفروشند و اندازه جزایر فروشی چقدر است . یک حداقل مساحتی در خرید جزایر باید مد نظر باشد . حداقل جایی که بشود فرودگاه داشت و یا بتوان اسکله ایجاد نمود. مطالعات دریایی و توریست در مناطق گرمسیری میتواند یکی از این گزینه ها باشد . 
رفت و آمد ایرانیان به آن سوی کشور باعث میشود تا مردمی که در آن جزایر زندگی میکنند ، تجارت با کشورهای همسایه را بیشتر کنند و این کار با پشتوانه کشور مبدا یعنی ایران صورت میگیرد . بدین ترتیب یک مرکز صدور کالا و خدمات در سرزمینهای دور ایجاد میشود . توسعه شعب بانکی به آن جزایر باعث میشود تا ارتباطات بانکی کشور گسترده شده و بانک ایرانی مستقر در آن سرزمینها با بانکهای محلی کشورهای همسایه ارتباط برقرار کرده و عملا یک شبکه کم هزینه نقل و انتقال متعلق به کشور های آن بخش جغرافیایی ایجاد گردد. 
شرق آفریقا و آسیای جنوب غربی از بخشهای مهمی است که برای این کار مساعد است .
نیروی دریایی ایران باید بتواند از آن جزیره دفاع نماید ، بنابراین لازم است تقویت نیروی دریایی به نحوی صورت گیرد که توان دفاع از جزایر سرزمینهای دور فراهم گردد. تقویت نیروی دریایی در صورت وقوع خطر و جنگ احتمالی میتواند بخشی از نیروهای دشمن را در دریاعای دور از خاک اصلی مشغول دارد .
مزایای بسیار دیگری نیز بر داشتن جزایر دور وجود دارد که متخصصین رشته های گوناگون میتوانند در مورد آن اظهار نظر نمایند.
از این جهت خوب است کشور از طریق وزارت امور خارجه با کشورهای دارنده جزایر وارد مذاکره شده تا بتوان در آن سرزمینها یک جزیره خریداری نمود. کشورهایی مثل اندونزی - ونزوئلا - فیلیپین - ماداگاسکار و کشورهای دیگری که جزایر زیاد در دریاهای خود دارند و فروش یک جزیره مشکلی برای ایشان ایجاد نمی نماید.


هیچ نظری موجود نیست: