۱۳۹۷-۰۲-۲۳

محدودیت سن در کسب مناسب سیاسی و غیر سیاسی

با ایجاد محدودیت سنی در مناسب میتوان از انتخاب مجدد افراد مسن جلوگیری نمود. به این ترتیب افراد جوان با ایده ها و توان های جدید در مناسب سازمانها و دولتها تصدی کار را به عهده گرفته و از جمود سازمان جلوگیری میگردد.
سازمانها و شرکتها با اینگونه مشکلات مواجه هستند . گر چه محدود کردن سنی فعالیتهای اقتصادی برای همه کسبه لازم نیست ، اما چنانچه سازمان ( کسب و کار ) بیش از چند نفر کارکن داشته باشد ، میتواند شامل حال این محدودیت گردد. ( البته که باعث رشد سازمان میگردد )
مثلا حداقل سن برای انتخاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره 55 سال باشد ، اگر این شغل 5 ساله هم باشد ، افراد 60 ساله مجددا نمیتوانند در این سمت انتخاب گردند .
تعیین این سن برای سازمانها و ارگانهای دولتی و خصوصی موردی است که باید توسط متخصصین صورت گیرد تا ضمن استفاده از تجارب افراد در هر اجتماع ، بتوان از چسبیدن افراد به سمت ها و مناسب جلوگیری نمود.
برای رهبری بسیاری از کشورهای جهان نیز میبینیم که سیستم های اداری آنها ( مجالس - قوه مقننه - قوه مجریه ) در دستان افراد بسیار مسن هستند. شاید یک درصدی را بتوان قبول نمود( برای استفاده از تجارب افراد قدیمی تر ) اما لازم است سازمان ( کشور ) برای فردا تدارک دیده شود. بنابراین استفاده از افراد جوانتر با انرژی بیشتر و ایده های به روز تر برای سازمان و کشور مفید است .
میتوان افراد مسن که توانایی بالایی را دارند را در غالبهایی مثل مجالس مشورتی - شرکتهای تحقیقاتی و غیره سازمان دهی نمود تا اولا از تجارب آنها استفاده شود ، در ثانی این افراد لایه های پنهان و غیر رسمی اداره سازمان و یا کشور را ایجاد ننمایند .



هیچ نظری موجود نیست: