۱۳۹۴-۰۲-۱۷

مراتب بازگشت قرآن تا بهشت

آیا قرآن روزی از بین خواهد رفت ؟

البته که نه ، قرآن گفتار خداوند است و نور است  و نفس خاص خود را دارد . خداوند فرموده " کل نفس ذائقه الموت الا وجه ذو الجلال و الاکرام " یعنی همه نفوس خواهند مرد ، بجز آن نفوسی که وجه الله است . و البته قرآن نیز وجه الله است .

پس قرآن نخواهد مرد وخواهد بود تا به خداوند بازگردد . آیا تا روز قیامت ؟ ( که بازگشت همه چیز به اوست )

آیا در بهشت قرآن نداریم ؟ طبیعی است که بهشتیان نیز قرآن خواهند داشت . سخن حق را بر هم خواهند خواند و به همدیگر تهیت خواهند گفت .

پس در تمام مسیر انسان از دنیا تا بهشت ( و برای طبقات بهشت )، قرآن خواهیم داشت . اما این قرآنها در هر مرحله زوائد مورد نیاز آن مراحل را وامیگذارد و روشنتر میگردد .

در دنیای بعد از مرگ که آن را عالم تجرد و برزخ نام نهاده اند ، قرآن بدون کلام و لغت خواهد بود . جامه و حجاب لغات و کلام را ترک کرده و روشنتر خواهد بود . طبیعی است افرادی که در آن عالم هستند از این نعمت الهی برخوردار باشند و با خواندن قرآن ( بدون لغت و کلام ) از مزایای قرآن بهره مند گردند . این سفر تا روز قیامت ادامه دارد .

 در قیامت قرآن بدون نطق و قرآن ناطق ( علی ع فرمود " من قرآن ناطق هستم " ) در کنار حوض ( کوثر ) بر رسول خدا باز خواهند گشت . ( حدیث نبوی )

این قرآن در روز قیامت نیز شفیع خلق خواهد بود و خواص مختص آن زمان معین را خواهد داشت ( و جنبه رحمت حق را به وجه خاصی نمایش خواهد داد )

پس از روز قیامت نیز قرآن لباس عالم برزخ را ترک کرده و بر بهشتیان نورافشانی خواهد نمود . هر طبقه بهشت به میزان خاص قابل تحمل آن مرحله از نور قرآن منور خواهند گشت .

پس این قرآن که روی تاقچه داریم با ما خواهد بود تا روز قیامت و اگر ما لایق باشیم تا بعد از آن .

هیچ نظری موجود نیست: