۱۳۹۴-۰۲-۱۸

داستان سیاهچاله ها (بخش اول سقوط درون سیاهچاله )

سه نوع شناخته شده مواد ممکن است درون سیاهچاله ها سقوط کنند .

الف ) یک سیاهچاله دیگر

ب ) نور و امواج الکترومگنتیک ( انرژی )

ج ) مواد موجود در کهکشان

هر سیاهچاله از لحاظ هندسی شامل یک  توده با شکل کره ، دارای چگالی بسیار بالا و یک کره بزرگتر که به آن افق دیدن میگوئیم در بیرون آن وجود دارد . خصلت افق دید این است که میزان جاذبه در آنجا به حدی خواهد بود که حتی با سرعت نور نیز نمیتوان از آن خارج شد .

زمانی که گروه سوم  شامل مواد و متریال به افق دید سیاهچاله نزدیک میشوند ، با توجه به انحنای بعد زمان ، زمان برای لایه های درونی کندتر از لایه های بیرونی میگذرد . به طوری که در لایه های درونی بسیار نزدیک به افق دید زمان برای مواد موجود در این مکان به سمت بینهایت میل خواهد کرد .

این به آن معنی است که حرکت مواد برای ناظر خارجی ( ما روی کره زمین ) در نزدیکی افق دید متوقف خواهد شد . ( حرکت دیده نخواهد شد . سکون دیده میشود ) نظر به این که لایه های مختلف به مرکزیت سیاهچاله دارای سرعتهای مختلف خواهند بود ، پس مواد این لایه ها روی یکدیگر اصطکاک خواهند یافت و با توجه به سرعت زیاد سقوط به درون سیاهچاله دارای سرعت زیاد شده اند ، همه این مواد سعی میکنند که به لایه های داخلی وارد گردند و در مداری بدور سیاهچاله خواهند چرخید . داخلی ترین لایه مواد ، مانعی برای وارد شدن لایه های بیرونی است . آنها نسبت به لایه های بیرونی ثابت هستند .نیروی گریز از مرکز این مواد را به خارج پرتاب خواهد کرد . با توجه به این که مواد بصورت دورانی دور سیاهچاله میچرخند ، با حرکت روی دایره های کم شعاع تر ، سرعت آنها بیشتر شده و این امکان وجود خواهد داشت که مواد از بالا و پائین سیاهچاله به خارج فوران نماید .

این بدان معنی است که برای ناظر بیرونی ( ما روی زمین ) هیچگاه چیزی از افق دید سیاهچاله ها نمیتواند رد شود و مواد و متریالی که روی سیاهچاله سقوط میکنند دوباره به جهان خارج پرتاب خواهند شد .

در خصوص نور و انرژی ، نمیتوان به صراحت در این خصوص صحبت نمود . در مراتب بالا بیان شد که یک لایه مواد روی ناحیه بیرونی ( حدی ) افق دید قرار خواهد گرفت . پس ، از بیرون این منطقه نور و انرژی نمیتواند به افق دید برسد . اما خود این لایه تابش خواهد نمود و امکان ورود نور و انرژی به درون سیاهچاله صفر نیست . از طرف دیگر با توجه به روابط نسبیت عام انرژی که با سرعت نور به افق دید سیاهچاله میرسد ، روابط دارای ابهام خواهد شد که باید رفع ابهام شود .

حالت سوم زمانی است که دو سیاهچاله به هم برسند . نظر به این که برخورد افق دید دو سیاهچاله  با یکدیگر مشکلی ایجاد نمیکند و در واقع با نزدیکی دو جرم عظیم سیاهچاله به یکدیگر برآیند دو جرم یک افق دید مشترک و متفاوت ایجاد خواهد نمود . پس دو جرمی که درون یک افق دید مشترک هستند با یکدیگر ادغام شده و در نهایت یک سیاهچاله و یک افق دید باقی خواهد ماند .

نکته " وقتی دو افق دید در هم ادغام میشود ، ممکن است مقداری مواد که در نزدیکی افق دید هستند نیز وارد افق دید شوند و در نهایت به مجموعه دو سیاهچاله اضافه گردد "

هیچ نظری موجود نیست: