۱۳۹۴-۰۳-۰۳

قطار تک ریل

از جمله هزینه‌های ساخت خطوط قطار , هزینه ریلهای آن میباشد. اگر میتوانستیم قطار تک ریل داشته باشیم , محدودیت عرض قطار تا حدود زیادی از بین میرفت . ضمن آنکه هزینه ساخت هر واحد طولی ریل قطار نیز کم میشد .
امروزه با کمک ژیروسکوپ , وسیله های نقلیه تک چرخ نیز ساخته شده است .
بنابراین سخت نیست تا یک واگن قطار را روی یک تک ریل نگاه داریم .
با کمک مکانیزمهای تعادلی , به محض انحراف جزیی به هر سو , نیرو در جهت معکوس باعث میشود واگن روی محور مورد نظر بماند .
هزینه ساخت این واگنها نیز بسیار کمتر از واگن های متداول می‌باشد .
استفاده از کامپوزیتها در بدنه و شاسی واگن , ضمن سبکتر شدن و استحکام بیشتر , کاهش هزینه ساخت و امکان بارگیری بیشتر هر واگن را فراهم میکند .
بر اساس میزان بار واگن میتوان تعداد چرخهای واگن را کم و یا زیاد نمود . بدین ترتیب دامنه وسیعی از کاربردهای حمل بار فراهم می‌گردد .
افزایش عرض واگن , امکان حمل بار و مسافر را دگرگون نموده و دست طراحان را برای خلاقیت بیش از پیش باز می‌نماید .

هیچ نظری موجود نیست: