۱۳۹۴-۰۳-۰۵

کتب الهی قدیمی ( بخش دوم نوح ع )

در کتاب نوح ع همه آنچه در کتاب آدم ع بوده  آمده است . ( کتب بعدی کتب قبلی را تصدیق میکند )

همچنین شرح پیامبران قبلی از آدم تا نوح ع ( حداقل مهمترین ایشان ) شرح اتفاقات بزرگ از آدم ع  به بعد و تنبیه  کافران و گناه کاران تا آن زمان .

شرح اتفاقات زمان نوح ع از دعوت ها ( نهصد سال دعوت ) و اقدام به قتل ایشان توسط کفار ( بارها ) و همچنین طوفان و غرق پسر نوح ع ( که نسبت ظاهری سودی ندارد – احتمالا در گذشته فرزند یکی از پیامبران از نسبت ظاهری خود سوء استفاده کرده و این امر میتواند درسی برای قبل و بعد مردم باشد تا همه بدانند نسبت ظاهری معیار نیست ) و ماجرای زندگی در کشتی و کسانی که سوار کشتی شدند  و سر " آنچه خداوند به نوح ع آموخت تا کشتی نجات یابد " و استقرار کشتی بر کوه و انتشار مردم در زمین و ماجراهای بعد تا مرگ نوح ع

*** تبصره : شرح اتفاقات زمان انبیاء در هر کتابی وجوه متعددی دارد . یکی از آنها مراحل رشد معنوی انسان در زمان آن نبی است . خود انبیاء به عنوان مربی باید اشراف کامل به مراتب رشد معنوی انسان داشته باشند . اما رشد تمدنی و جامعه ای در زمان انبیاء متفاوت بوده است . از این رو داستانهای زمان زندگی هر پیامبری متفاوت بوده و برخورد جامعه غالب با ایشان متفاوت بوده است .

خود انبیاء ( به دستور الهی ) روش برخورد متفاوتی با جامعه داشته اند .

میدانیم که خداوند هدفی از ارسال انسان روی زمین داشته است ، هر شخصی باید رشدی بیابد و در نهایت پس از طی مسیر زندگی مادی ، برای بقیه سفر آماده گردد .

پس تفاوتی بین رشد معنوی انسانها در زمانهای مختلف نیست و همه از خودیت خود تا لیاقت بالاترین مراتب بهشت میتوانند رشد پیدا کنند . البته بدون محدودیت این که در چه زمانی و در چه مکانی بدنیا آمده اند .

پیامبران بزرگ باید در وسط جهان آن روز ظهور میکردند . و می بینیم که اینطور بوده است . وسط جهان آنروز همان مکانهائی بوده که پیامبران بزرگ آمده اند . محل اتصال خشکیهای باستان ( اروپا - آفریقا - آسیا ) خاورمیانه است .

علت آن نیز واضح است . پیام این پیامبران از هر سو باید به همه مردم میرسید و این پیغام توسط پیامبران غیر الوالعظم انجام میشده است . ***

در کتاب نوح ع باید نشانه های پیغمبر بزرگ بعدی ( ابراهیم ع ) مشخص باشد .

نهی گناه هایی که در زمان نوح متداول شده بودند نیز باید در کتاب ایشان بوده باشد .

همچنین شریعت زمان نوح ع به بعد احتمالا تغییر یافته است ( نسبت به زمان آدم ع ) . از نماز و روزه و زکات و غیر آنها .

بعد از نوح مهاجرت گسترده بشر آغاز گردید و بشر در تمام سرزمینهای ممکن استقرار یافت . پس قوانین خاصی برای این مردم و روش زندگی ایشان نیاز بوده که ایشان ( و سایر پیامبران بعدی ) معین نموده اند .

و موارد دیگری که به نظر نگارنده نرسیده است

 

هیچ نظری موجود نیست: