۱۳۹۴-۰۶-۲۷

الگوی جوانها و مردم

متاسفانه مشاهده میکنیم جوانهای ما ( دختر و پسر ) مانند غربیها لباس می‌پوشند , رفتار می‌کنند و سخن می‌گویند ( آن هم نه طبقه بالای غربی , بلکه بیشتر خوانندگان سبک رپ و غیره )
این امر نشان می‌دهد آنها الگوی مناسب وطنی ندارند .
اکثر این جوانها ریشه اخلاقیات وطنی دارند ( گذشت , خدمت , احترام به بزرگتر و غیره ) اما نبود الگوی ظاهری مشهود است . قهرمانان وطنی ( ورزشکاران , خوانندگان و ... ) نیز الگوی خود را از غربیها میگیرند . در واقع آنها رفتار ساز نیستند . آنها با تقلید رفتار دیگر جوانها یا غربیها سعی در محبوبیت دارند .
از خالکوبی زیاد گرفته تا مدلهای جدید آرایش مو و غیره .
بگذریم که حیثیت قهرمانی گروهی از ورزشکاران را با یک پست غیر مرتبط یا گاهی مرتبط خریداری کرده‌اند و از وجهه آنها بهره برداری خاص می‌کنند . این یعنی آنها جهان بینی کافی ندارند و نباید از این گروه انتظار این چنینی داشت .
لازم است گروهی در بخش فرهنگ سازی به این امر بپردازند .
نوع پوشش , رفتار , گویش باید الگو سازی شود . مردم باید قهرمانانی داشته باشند که از آنها تقلید این چنینی کنند .
در تاریخ ما افراد زیادی داریم که میتوانند الگو باشند .
عیاران یکی از این گروه هستند . جدای از واقعیت تاریخی ایشان . میتوان به اسم ایشان همه خوبیها را الگو سازی کرده و مردم بخصوص جوانها را به سمت جوانمردی و انسانیت هدایت نمود .
داشتن لباس و نحوه پوشش خاص و مقبول جامعه بخصوص از نوع وطنی بسیار مطلوب است .
استفاده از دستاوردهای غربی با تقلید از افراد سطح پایین جوامع غربی متفاوت است . باید از شکل جدید و امروزی غرب زدگی دور شد و به داشته هایمان بهای بیشتری بدهیم .

هیچ نظری موجود نیست: