۱۳۹۴-۰۶-۲۴

آیا به واسطه جنگ سوریه آمار فوتی های افزایش یافته ؟

متاسفانه دسترسی به آمار فوتی های سوریه قبل از جنگ نیست . اما با توجه به آمار یک کشور نزدیک ( فرهنگی ) و تعیین نسبت وفات در یک کشور در زمان صلح و آمار سوریه در زمان جنگ ، نسبت به تاثیر جنگ روی آمار کشته های سوریه میتوان اظهار نظر کرد . آمار 4 سال گذشته کشته های سوریه را 240 هزار نفر تخمین میزنند . با توجه به جمعیت 23 ملیون نفری سوریه ، برای این تعداد سکنه سوریه برای پنج سال انتظار چه میزان فوتی ( در حالت بدون جنگ ) باید داشته باشیم ؟

در روزنامه 21 شهریور سال 94 برای آمار فوتیهای ایران را 994 فوتی در روز بیان نموده است ( میانگین پنج ماهه نخست سال جاری ) با جمعیت حدود 79 ملیون نفر .

نسبت جمعیت دو کشور 79 به 23 برابر است با 3.43 برابر  یعنی با نسبت فوق نسبت وفات نرمال بدون جنگ سوریه برابر میشود با 289 نفر که معادل است با " 105485 نفر" و برای چهار سال خواهیم داشت " 527425 نفر "

این بدان معنا است که اگر در سوریه جنگ نبود و آمار مرگ در سوریه به نسبت جمعیتی مشابه ایران بود ف باید بیش از پانصد هزار نفر فوتی میداشت !

حالا با میزان فوتی نیمی از محاسبه بالا مشاهده میکنیم که میزان فوت در سوریه در حالت جنگی نصف ایران است ( به نسبت )

این امر میرساند که

" حالت جنگی در سوریه به آمار مرگ و میر در سوریه تاثیر مهمی نگذاشته است "

در واقع این وضعیت جنگی در سوریه  زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است . زخمی و معلول روی دست مردم گذاشته و با ایجاد نا امنی در کشور ، باعث توقف ارتباط اقتصادی مراکز جمعیتی شده و در نهایت بدلیل توقف فعالیتهای اقتصادی ( و نا امنی ) مردم ناچار به مهاجرت از مساکن خود شده و تعداد زیادی آواره گشته اند .

این وضعیت نه جنگ و نه صلح به نفع مردم سوریه نیست . 

هیچ نظری موجود نیست: