۱۳۹۴-۰۶-۱۱

جلوگیری از افزایش قدرت طوفانهای استوائی

به علت گرمایش زمین ، طوفانهای اقیانوسی شدت بیشتر گرفته و به خصوص گرمای سطح اقیانوس آرام باعث تغییرات زیاد در میزان بارش تمام جهان ( از آسیا و آفریقا تا قاره آمریکا ) میگردد .

در حالی که دانشمندان نیز همه چیز را نمیدانند و نمیتوانند پیش بینی کنند ف یک روش مبارزه با بلایای مشابه که امتحان خود را پس داده وجود دارد .

" مبارزه آتش با آتش "

زمانی که آتش سوزی بزرگی در جنگلهای آمریکای شمالی رخ میدهد ، آتش نشانها " با  آتش به جنگ آتش " میروند .

در این روش ، مناطقی که در آینده نزدیک آتش به آن میرسد را از سوخت خالی میکنند . یعنی آن مناطق را آتش زده و کنترل شده  از آتش این مناطق برای از بین بردن سوخت آتش اصلی استفاده میکنند .

برای طوفانهای بزرگ گرمسیری نیز با منطق مشابه باید انرژی بالقوه طوفانها را تخلیه کرد . به این معنی که طوفانهای کوچکتری در محلهای ممکن ایجاد نمود . این طوفانها انرژی سطح اقیانوس را تخلیه میکنند در حالی که بدلیل این که منطقه ای هستند ، توان رشد و بزرگ شدن را ندارند .

راه های زیادی برای ایجاد یک گردباد محدود در منطقه خاص وجود دارد . استفاده از دودکشهای بزرگ ( مجازی ) و با استفاده از انرژی گرمائی اقیانوس وجود دارد . میدانیم که هوا در دودکش بالا میرود . پس در زمان بالا رفتن ، امکان ایجاد یک حرکت مستمر را فراهم خواهد نمود . این جریان هوای گرم ، در ارتفاعات سرد شده و باران آن به زمین خواهد ریخت . این کار یعنی بخشی از انرژی گرمائی اقیانوسی را تخلیه نموده ایم .

برای بزرگ شدن این مکانیزم ، میتوان از روشهای کمکی برای گردباد شدن این جریان استفاده نمود تا ضمن افزایش حجم و سرعت آن ، امکان جدا شدن این گردباد از مرکز بوجود آورنده فراهم گردد . این طوفان با توجه به دمای آب و مسیر باد و غیره به میزان مشخصی میتواند بزرگ گردد .

بنابراین با استفاده از این گردبادهای پرورشی میتوان انرژی سطح اقیانوس را تخلیه نمود تا زمانی که طوفانهای بزرگ اقیانوسی بوجود می ایند ، توان کمتری برای حرکت و فعالیت داشته باشند .

بدین ترتیب میتوان تاثیر مثبتی روی طوفانهای گرمسیری و تبعات آن گذاشت .

هیچ نظری موجود نیست: