۱۳۹۴-۰۶-۲۷

چرا غرب داعش را از بین نمیبرد ؟

از بین بردن داعش یک عمل است ، اما استفاده از نیروهای داعش عمل دیگر . نه تنها داعش ، بلکه هر گروه – فرد و موقعیت خاصی که به وجود آید ، مانند یک ثروت قابل استفاده است .

طبیعی است که اگر استفاده و ضرر نابودی داعش محاسبه شود ، استفاده از داعش سود بیشتری خواهد داشت .

آمریکا میلیاردها دلار سلاح در اختیار عربستان میگذارد تا یمن را تصرف کند . اما سلاحهای خریداری شده عراق را برای حمله به داعش به آنها نداد . طبیعی است وجود داعش سود برای غرب دارد که بهتر از نبود آن است .

در سایر نقاط جهان نیز چنین است . تصرف منافعی نیروهای شورشی در سرتاسر جهان بسیار سودآور تر از نابودی آنها است . راه های زیادی وجود دارد که میتوان از نیروهای شورشی سراسر جهان استفاده کرد .

هر گروه یک واحد است با یک تجربه و یک اندیشه . کشوری مثل آمریکا سالها است که با همه انواع گروه های شورشی با روشهای مختلف از شکنجه و کشتار گروهی تا هدایت غیر مستقیم برخورد کرده و حتی اگر در مواردی اشتباه کرده باشد ، امکان درس گرفتن از آن را داشته است .

چرا ما از داعش استفاده نکنیم . چه بهره برداری از داعش میتوان کرد که برای ما مفید باشد ؟ از سایر گروه های دیگر در سرتاسر جهان چه ؟

آیا میتوانیم بر ثروت جهان بیفزائیم ؟ یا از امکانات جهان بهره برداری کنیم ؟ آیا هنوز تامین کننده مواد خام هستیم ؟ یا به بلوغ لازم برای قضاوت نکردن و هم افزائی جهانی رسیده ایم ؟

آینده مشخص خواهد کرد .

هیچ نظری موجود نیست: