سرگذشت مونتاژ خودرو را بزرگترهای ما میدانند . یک بازاری شدیم که صاحبان صنایع خودرو سازی از ما استفاده میکنند. در واقع یک گاو شیرده نسبتا ثروتمند که امروز توان خرید یک میلیون خودرو در سال را دارد .
امسال مالکیت پژو تغییر کرده . درصد قابل توجهی از سهام پزو را چین خریداری کرده و با توافقات بین المللی انجام شده قرار است تمرکز پزو روی بازار چین و اروپا باشد .
در نتیجه بازار ایران برای خودرو ساز دیگر اروپایی ( یعنی فولکس واگن ) باز شده است .در واقع " این جیب ، ان جیب " کرده اند .
اما با این همه هزینه و شعار خودرو ملی و صادرات به اروپا و جهان ( و این حرفا ) چه باید کرد !؟
خو این طرف فرانسوی است که نگذاشت ما خودرو ساز شویم و کیفیت پائین داریم و به جای تولید کننده ایرانی ، شرکتهای چینی تامین کننده قطعات خودرو هستند . پس پزو خوب نیست و باید بررسی کنند که کدام خودرو ساز مناسب است ( دم خروس پیدا است )
به احتمال زیاد در مناسبات تجاری ( دفعه قبل مناقصه بین المللی گذاشتند که پژو فرانسه برنده شد ) این فولکس واگن است که برنده میشود .
درود بر خودروهای آلمانی !
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر