۱۳۹۴-۰۶-۲۹

یک روش ساخت خانه در شهرها

مشاهده میکنیم در شهرهایمان ، ساختمان چهار طبقه را خراب کرده و یک ساختمان پنج طبقه جایش میسازند . برای یک طبقه اضافه و البته شکل معماری جدید استراکچر چهار طبقه را خراب کرده و دوباره هزینه آن چهار طبقه را میپردازند !

یعنی بجای فکر کردن از پول استفاده میکنند !

امروزه میتوان به انواع روشها ساختار استراکچر را تقویت نمود . وقتی یک استراکچر را بررسی محاسباتی کنیم ، میبینیم که برای افزایش بار بعضی از اجزاء ( نه همه جزئیات ) باید تقویت شوند . بنابراین با تقویت بعضی از قسمتهای ساختمان موجود میتوان بار یک طبقه جدید را روی ساختمان اضافه نمود . از طرفی برای تغییر معماری طبقات تغییراتی در دیوارها و البته نازک کاری ساختمان باید اعمال گردد .

در واقع برای اضافه کردن یک طبقه لازم نیست کل ساختمان را نابود نمایند . تا حدود زیادی میتوان از ساختار موجود استفاده کرد . این کار صرفه جوئی مالی زیادی را برای سازنده ایجاد میکند و از آن مهمتر کاهش زمان برای تکمیل ساختمان نهائی است .

بعضی روشهای تقویت استراکچر شامل جوشکاری انواع ورقها و مقاطع برای ساختمانهای اسکلت فلزی و پوشش اسکلت بتنی با انواع کمپوزیتها و ایجاد دیوارهای نازک بتونی در محلهائی که معماری ساخمان اجازه دهد و اتصال آنها به اسکلت بتنی و غیره و غیره .

هیچ نظری موجود نیست: