۱۳۹۴-۰۶-۱۱

جای خالی خدمات اجتماعی دواطلبانه در مدیریت شهری

یکی از اتفاقات مبارکی که ملت ایران به آن افتخار میکند ، کمک مردم به یکدیگر است ( گر چه در شهرهای بزرگ کمتر شده ولی هنوز وجود دارد )

این فعالیت به شکل سیستماتیک در بعضی از کشورها اجرا میگردد . سازمانهای شهرهای میتوانند جای این فعالیتها را مشخص و برای کسانی که خدمات دواوطلبانه انجام میدهند ، کارت خدمت یا لباس فرم خاص صادر کنند تا مثلا افراد پیر برای حمل بار تا منزل از این افراد استفاده کنند .

مدیریت این گونه فعالیتها زندگی شهری را رنگ و بوی بهتری خواهد بخشید ضمناین که هزینه های شهرداریها را نیز کم خواهد نمود . ( با عملیاتی مثل آبیاری داوطلبانه فضای سبز شهر یا تمیز کردن خیابانها و غیره )

با ایجاد رقابت در بخشهای مختلف شهر میتوان به افراد برتر فراهم کننده خدمت امتیاز داد و در مسابقاتی آنها را در برنامه های تلوزیونی معرفی کرد . همچنین برترین داوطلبان را نیز در خدمت رسانی  جایزه داد . برای بسیاری از مردم زمانی وجود دارد که آزاد هستند و میخواهند کاری مفید انجام دهند ولی امکان آن نیست . فعالیتهائی مثل عیادت سالمندان و بسیاری کارهای دیگر که به ذوق و خلاقیت همه مردم بستگی دارد و برای جامعه مفید است میتواند انجام گیرد .

هیچ نظری موجود نیست: