۱۳۹۶-۱۱-۲۴

استفاده از رفتار طبیعی جمعی برای جامعه بدون رهبر !

حرکت ماهی ها و پرندگان از یک سری قواعدی پیروی میکند . در اجتماع این موجودات یک نظم جمعی نهفته است . همچنین مورچه ها و موریانه ها نیز ارتباط جتماعی بدون رهبری دارند. 
این امر نشان دهنده این است که در طبیعت قوانین ساده ای وجود دارد که به صورت اتومات یک نظم اجتماعی را شکل میدهد .
آیا میتوان در جوامع انسانی نیز با پیروی از قوانین ساده یک نظم مناسب و مثبت اجتماعی بدون نظارت بازرس و بدون رهبری اجرا نمود؟
امروزه موارد ساده ای مثل شروع ساعت کاری در وقت معین یا گذاشتن زباله در مکان و زمان معین بخشی از رفتارهای ما را به نظم درآورده و مزایا و معایب خاص خود را ایجاد میکند.
قوانین منفور بودن دروغ گفتن در بعضی کشورها و رفتار مردم با یکدیگر در آن جوامع یا عدم برداشتن چیزی که مال ایشان نیست ( در بعضی کشورها و از جمله عربستان ) موارد جا افتاده ای است که مزایایی را برای کشور در بر دارد.
میتوان ساختارهای مورد نظر را بر اساس این مدل رفتاری با جا انداختن موارد عادتی در جامعه ایجاد نمود ، به نحوی که بدون رهبری و بدون نظارت ( نظارت همه گانی و وجدانی ) موارد خاص مورد نظر قانون گذار در جامعه جا بیفتد.
استفاده از رفتار طبیعی جمعی برای جامعه بدون رهبر !
در نهایت یک جامعه بدون رهبر که مردم بتوانند بدون رهبری در کنار یکدیگر و بدون امکان فشار گروهی از ایشان به دیگران زندگی نمایند مورد نیاز است . این سیستم ، بصورت اجتماع جامعه جهانی مورد نیاز است .
روزی همه مردم دنیا بدون آنکه هیچ اقلیت و اکثریتی بر دیگران فشار وارد آورد در کنار یکدیگر زندگی خواهند کرد. جایی که گرگ و میش مردم در کنار یکدیگر زندگی نمایند.

هیچ نظری موجود نیست: