۱۳۹۶-۱۱-۱۴

كبوتر جستجوگر خانه يار

در مقاطع خاصي از سن افراد وقايعي دروني رخ ميدهد كه بايد در عالم خارج مابه اذا پيدا كند. شخص بدنبال آن نياز در جهان خارج ميگردد تا آن كبوتر پر كشيده وجود در جايي كه بتواند فرود آيد و سكني گزيند.
اين كبوتر يا در محل مناسب مينشيند و جايگاه مطلوب پيدا ميكند و يا در جايگاه غلط قرار گرفته و به سمت ضعف و نابودي پيش ميرود.
چون اين كبوترهاي وجود باعث رشد و ارتقاي روحي و شخصيتي فرد ميگردند ، اگر در جاي مناسب فود آيند باعث رشد و اگر در مسير نابودي قرار گيرند ( يا جاي فرود نيابند ) مشكلات عديده و انواع بيماريهاي جسمي و رواني را براي شخص پيش خواهند آورد.
يكي از اين موارد شناخت و اثبات خود است.
ابتدا براي پدر ( به عنوان خدايگان خانه كودك ) و در مراحل ديگر ساير افراد اجتماع كه براي شخص مهم هستند . مثلا استاد و معلم و همسر و رئيس و الي آخر.
دوم عشق است . كه شخص بدنبال جفت ميگردد. اين جفت را همسر وغيره نيز مينامند و شخص از وجود جفت و وابستگي عاطفي به او قصد تشكيل خانواده را دارد . توليد فرزند و استقلال و وابستگي به يكي ديگر ( در نر و ماده ) نيازي است كه بايد برآورده گردد.
سومين نياز وابستگي به قدرت اول جهان هستي است . اين نياز بدنبال خدا بودن ، ممكن است در جاي غلط نشسته و  بت پرستي و فرد پرستي و خود پرستي و انواع غير حق پرستي ها را سبب گردد.
اشتباه نشستن اين كبوتر يا جايي ننشستن كبوتر باعث مرگ تدريجي يا يكدفعه كبوتر شده و انواع بيماريهاي خاص خود را براي شخص پديد مي آورد.
گر چه آموزش محيطي و فراهم آوردن امكانات بيروني ميتواند در يافتن جايگاه مناسب كبوترها موثر باشد ، اما جاي مناسب پيدا كردن و توجه كردن به جاي فرود براي هر كبوتري بيشتر تابع پارامترهاي دروني و شخصيتي فرد است . بخشي از اين پارامترها وراثتي است و بعضي فرا وراثتي است .
فرا وراثتي آن بخشي از وجود فرد است كه به وراثت و آموزشهاي محيط بيروني ربطي ندارد . اين موارد هست و فعلا علم ما توجيهي براي آنها ندارد.
اگر خوب نظر كينم كبوترهاي زيادي در وجود ما پر ميكشند و شايد هر روز و هر لحظه اين كبوترها را بتوان مشاهده كرد. اما ارتفاع پرش كبوترها و عمر ايشان متفاوت است . نياز و خانه آرامش آنها نيز بسيار متفاوت است.
از اين رو حالات مختلف در طي زمان پديد آمده و آشكار ميگردد.
گويند مومنان هر لحظه هزار تغيير حالت ممكن است داشته باشند ، اما منافقان همواره بر يك حالند!
اين يعني براي منافقان كبوتري پر نميكشد كه جايي بنشيند.....


هیچ نظری موجود نیست: