۱۳۹۶-۱۱-۱۴

مرحله مياني ايجاد عدالت اجتماعي

ميتوان مدينه فاضله عدالت اجتماعي را با بهترين كلمات و به بهترين وضعي شرح داد. اما آنچه مهم است مسير رسيدن به مدينه فاضله است . به نحوي كه آسيب پذير ترين اقشار مردم مشكل معيشت نداشته و وادار به اعمال خلاف ناشي از ناچاري نگردند.
اولين نياز مردم نان است . گرسنگي موردي است كه از آن نمیتوان گذشت .
لازم است در همه محلات و در سرتاسر کشور, در مساجد و در دو جايگاه جداگانه براي زنان و مردان كه سرويس هر بخش را مردانه  توسط مردان و زنانه توسط زنان خدمات ارائه گردد.

در مساجد بر حسب نياز به مردم نان داده شود. نان به ميزان مورد درخواست ارائه گردد و از درخواست كننده سوال نكنند براي چه ميخواهي .

در مدت زمان كوتاه تغييرات اين كار باعث ميشود تا كسي از گرسنگي بيچاره نگردد. 

اقدامات زيادي براي تعيين تكليف همه افراد جامعه بخصوص افراد كم توان قابل انجام است كه بايد به سرعت انجام شود و اين كار مشابه آمارگيري منزل به منزل بايد انجام شود. همچنين با دستورالعمل هايي كه از قبل تدوين شده ، تكليف افراد نيازمند مشخص گردد و اگر نياز به سرپناه يا نياز به حمايتهاي ديگري داشتند بلافاصله نياز ها برآورده گردد.

از مرحله توزيع نان تا هر مرحله بالاتري امكان سوء استفاده افراد خدمات دهنده وجود دارد. گر چه در حين ارتكاب نميتوان آنها را شناسايي نمود. اما با اعلام عقوبتهاي سخت مثل تبعيد به مسافتهاي 1000 كيلومتري براي بقيه عمر و ضبط همه اموال و از اين دست ميتوان خطر سوء استفاده را براي خاطيان زياد كرد و افرادي كه بالقوه ممكن است تمايلي به خلاف داشته باشند ، بدين وسيله از خطا مانع شد.




هیچ نظری موجود نیست: