۱۳۹۶-۱۱-۲۴

مکانیزم گردن دراز برای هواپیماها

در پرندگان خانگی شاهد هستیم که با حرکت بدن پرنده به چپ و راست ، موقعیت سر پرنده ثابت است . همچنین فاصله جمجمه و سر پرنده با بدن به نحوی است که آسیبهای احتمالی به بدن ، مشکلی برای سر ایجاد نمیکند.
در سفینه پیشتازان فضا دیده بودیم بخش مسکونی از سایر بخشهای مکانیزمی سفینه فاصله دارد .
میتوان هواپیماها را نیز به نحوی ساخت که بخش هدایت ( سر هواپیما ) وضعیت مشابهی داشته باشد و به میزان کافی از بدنه جدا باشد .
خص.صا هواپیماهای رزمی میتواننداز این سیستم برای مصون نگه داشتن صدمه به بخش فرماندهی ( یا مسکونی ) استفاده نمایند.
هواپیماهای مسافربری نیز با جدا کردن بخش مسافر از سایر بخشها میتوانند در مواقع لزوم این بخش را با چتر از هواپیما جدا کرده و آن بخش با بالچه هایی منطقه مناسب سقوط را برای خود پیدا کند ( در مناطق صخره ای و جاهایی که خطر سقوط دارد فرود نیاید ) یا بصورت قایق برای مدتی که کمک برسد بتواند مردم را ساپورت نماید.
اگر سایر بخش صدمه دیده هواپیما توانست به پرواز ادامه دهد که به نزدیکترین فرودگاه خواهد رفت . در غیر این صورت بدون خطر انسانی سقوط خواهد کرد.
بخشهای گرانقیمت هدایت و کنترل را میتوان در این بخش از هواپیما نجات داد و ضررهای سقروط را کم نمود.


هیچ نظری موجود نیست: