۱۳۹۶-۱۱-۱۵

تاثیر افزایش جمعیت انسان و مصرف آب و غذا در طبیعت

نگاهي به افزايش جمعيت بشر و سرعت تغيير اين افزايش جمعيت ميتواند كمك كند تا تغييري را كه اين افزايش جمعيت در جهان ميگذارد را بتوانيم بررسي كنيم .
يكي از موارد مصرف گوشت است . چنانچه مصرف گوشت ميانگين را حدود 60 كيلوگرم بگيريم ، مصرف كل گوشت جمعيت 7 ميلياردي امروز برابر 420 ميليون تن خواهد شد .
يعني ما اين ميزان گوشت توليد ميكنيم
و در طبيعت جلوي رشد ساير حيوانات را گرفته تا اين ميزان گوشت را براي خودمان بتوانيم توليد كنيم . ما جلوي مصرف علوفه را توسط حيوانات وحشي ميگيريم تا آب و زمين و علوفه براي اين مقدار حيوان را بدست آوريم . 
اين كار را براي حيوانات دريايي و همينطور محصولات كشاورزي نيز ميكنيم . 
از جمله اقدامات انجام شده ممانعت از مصرف آب شرب براي همه انواع حيوانات است . ما تمام منابع شناخته شده آب را در بخش بزرگي از جهان جمع آوري كرده و در كشاورزي و مصرف شهرها و مراكز جمعيتي مصرف ميكنيم .
اين يعني حيوانات و گياهان امكان رشد و زندگي را از دست ميدهند.
با همين سيستم پيش برويم امكان رشد جمعيت بشري را نيز نخواهيم داشت .
بايد تكنولوژي توليد غذا ( و ساير مايحتاج زندگي ) را به نحوي اصلاح كنيم كه حيات بشري مانع رشد گونه هاي زيستي نگردد.
اين تكنولوژيها در بخشهاي فضايي تحقيق و پياده سازي گرديده است .
ما كلوني هاي انساني را در سفينه هاي فضايي طراحي ميكنيم و روشهايي را براي تهيه غذا به ميزان كافي براي زمانهاي طولاني يافته ايم .
از همين تكنولوژيها ميتوان براي توليد غذا بخصوص براي بخشهاي فقير جهان استفاده نمود.
از جايي بايد شروع كرد و كم كم روش جديد آزاد سازي منابع را انجام داد. داشتن اجازه برداشت از منابع آب و مزارع ديگر نبايد به عنوان موارد كسب سود ديده شود. 
اگر بتوانيم توليد غذا را با تكنولوژيهاي جديد ارزان سازي كرد تا ديگر كشاورزي و باغذاري اقتصادي نباشد ، ميتوان منابع طبيعي را آزاد كرد.
تكنولوژي گلخانه اي ما را از آفات بي نياز ميكند و امكان توليد وارياته هاي خاص در شرايط گلخانه اي را با هزينه كم امكانپذير ميسازد.


هیچ نظری موجود نیست: