۱۳۹۷-۰۱-۱۴

سانسور اخبار در جهان سوم

نحوه ارائه اخبار و اطلاعات به گونه ای است که عملا و عامدا ظاهر وقایع را دگرگون کرده و نتایج مورد نظر دستگاه حاکمه از آن استنباط میگردد.
با این کار به شعور آنها که میفهمند توهین میکنند و آن به این دلیل است که حکومت زوری را به آنها نشان دهند. نشان دادن قدرت برای افرادی که بالقوه میتوانند به مقابله برخیزند ، نوعی نگاه داشتن ایشان در جایگاه عدم حرکت میباشد.
از سوی دیگر این که عده‌ای خود فروخته (داستان مسئله کاپیتان دزدان دریایی ) حاضر هستند منافع بیشتر داشته باشند,حتی به قیمت ضرر دیگران ، باعث میشود که اخبار دگرگون شده ، نه تنها مخاطب پیدا نماید ، بلکه اکثریتی حامی این روش ناصواب نیز پیدا گردد. اکثریتی که درک صحیحی از آنچه رخ میدهد ندارند و منافع مقطعی خود را دنبال میکنند. تصور ایشان منفعت در ادامه وضع موجود است .
اما این شبکه نیازمند افراد وفادار است و چه کسانی بهتر از دزدها و مفسدین , آنها برای فعالیت اگر حمایت داشته باشند , به حمایت وفادار خواهند بود. به این ترتیب یک گروه قدرتمند حمایت شده از افراد فرا قانونی تشکیل میگردد. افرادی که با داشتن و ارائه یک کارت معرفی نامه ( نشانه وابستگی و قرار داشتن در حلقه حمایت ) قوانین را دور زده و از تخفیفات دولتی و غیر دولتی برخوردار میگردند. مراتب فرا قانونی افراد تابع نزدیکی به حلقه قدرت خواهد بود.
برای تحت کنترل داشتن این گروه نیز لازم است قدرت به ایشان یادآوری گردد. هر چند وقت هم یکی از ایشان برای درس عبرت کشته یا نابود میگردد.
این افراد فاسد( در اینجا مسئولین سانسور ) مجری برنامه روسا , در مناسب اجرایی خود نمره 20 ندارند( اغلب در حد نمره قبولی 10 ) و طبیعتا کارهایی که میکنند خالی از عیب نیست . اما به واسطه حمایت اشکالات ایشان سرپوش گذاشته میشود و یا بصورت مسامحه از آن رد میشوند.
اما به نظر این روش سانسور مقاصد دیگری هم دارد , مانند هدایت مردم به انواع خاصی از شبکه‌های اجتماعی  (که بتوانند آنرا کنترل کنند و در آن تاثیر بگذارند,  مانند مقوله انتخابات و دریافت رای اکثریت در جهت منافع هیئت حاکمه )


هیچ نظری موجود نیست: