۱۳۹۷-۰۱-۲۰

کودکان اتویسم و موارد مشابه

اوتیسم اختلالی پیش رونده است که خیلی از افراد با آن بدنیا می ایند. این بیماری ژنتیکی است . این مشکل مغز را تحت تاثیر قرار داده و برقراری ارتباط با دیگران را دشوار میسازد . مبتلایان به اوتیسم دیر به حرف می آیند ، علاقه کمتری به دوست یابی نشان میدهند و برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند. یکی از ویژگیهای این افراد " اورلود حسی " است. صداها و بوها و نورها شدیدتر حس میشوند. گر چه گروهی از بیماران دچار عقب ماندگی ذهنی هستند ، اما برخی از ایشان دارای هوش نرمال و یا هوش سرشاری هستند. ( احتمالا میزان هوش ایشان مشابه هوش جامعه است )

جدای از اینکه موارد پزشکی این افراد چگونه است که هر بیماری موارد خاص خود را دارد ، اما بعضی از این افراد در بعضی موارد دارای استعداد و هوش سرشاری هستند.

میتوان محیط مناسب برای این افراد تدارک دید و به ایشان اجازه داد در زمینه هایی که مورد علاقه ایشان است فعالیت نمایند. هوش سرشار این افراد و تمرکز خاص ایشان روی مسائل باعث میشود تا توانایی چند برابری در موارد مورد علاقه داشته باشند.

این افراد میتوانند مرزهای علم و تکنولوژی را جابجا کنند و مشکلات دانشمندان را با سرعت بیشتری حل نمایند.

جا دارد کشورها به این افراد نه بصورت بیمار و سربار ، بلکه به عنوان یک فرصت برای کشورها نگاه کنند و ضمن ایجاد محیط مناسب برای فعالیت ، از این توانایی شگفت ایشان در جهت پیشرفت کشور استفاده نمایند.

این افراد نیز در محیط کنترل شده ( بدون مزاحمت های احتمالی محیطی ) زندگی کرده و آنها که میتوانند تشکیل خانواده داده و زندگی طبیعی و نرمال خود را طی نمایند.


هیچ نظری موجود نیست: