۱۳۹۷-۰۱-۲۸

اجرای اصلاحات در ساختار دموکراسی

اصلاح سیستم ساختار سیاسی کشور را باید از مراکز جمعیتی و با تحقیق و نظارت اساتید دانشگاهی انجام داد. یک گروه از اساتید دانشگاهی لازم است وضعیت موجود را ثبت نمایند و همه جزئیات را مکتوب و شناسایی نموده ، تا بدانیم چه میزان از این ساختار موجود میتواند در ساختار بهینه مورد استفاده قرار گیرد. ( وقت این شناسایی برای اساتید دانشگاهی شش ماه کافی است )
از سوی دیگر به موازات گروه اول ، گروه دیگری از اساتید دانشگاهی طراحی سیستم اداره یک روستا را با همه جزئیات باید انجام دهند. ( روستا میتواند یک رنج جمعیتی داشته باشد ) سیسستم آموزش - بهداشت - آب و برق و تلفن و نیروی انتظامی و همه مواردی که مورد نیاز افراد روستا هست ، باید جزو فعالیتهای مجموعه روستا باشد . سیستم انتخابات باید به گونه ای باشد که این مجموعه به راحتی و با چابکی تغییر کرده  وبا توجه به سیستم های جدید مدیریتی و انتخاباتی فعالیت نماید. کلیه هزینه های این روستا با اهالی خواهد بود . این روستا در کنار هم قابل تکرار است و میتواند شهرهایی از اجتماع چند روستا یا منطقه شهری را ایجاد نماید .
برای مدیریت های شهری نیز از میان مدیران روستایی ، و به انتخاب خود ایشان ( مدیران روستایی و نه همه افراد ساکن روستا ها یا شهر ) شهردار و تیم شهرداری ( مدیریت شهری ) انتخاب خواهند شد .
شهرها و یا مناطق شهری ( روستایی ) علاوه بر هزینه های خود ، باید هزینه ادارت بالاتر را نیز فراهم کنند و این هزینه ها به نسبت تقسیم خواهد گردید. دولت نیز از این دولت شهرها هزینه اداری خواهد گرفت . این روش مالیات گیری و تعیین و انتخاب مقامات بالاتر ، میتواند مشکلات دموکراسی فعلی و تعیین افراد ضعیف را حل نماید.
در کنار این سیستم اداری از پایین به بالا ، لازم است برای سرزمینهایی که جمعیت ندارند و همچنین برای اتصال همه این دولت شهرها یک دولت مرکزی در پایتخت وجود داشته باشد . بخش اداره جمعیتی مانند سایر مناطق کشور است و این گروه نیز خود برای خود افراد طراز بالای اداری را تعیین خواهند نمود. 
از میان همه دولت شهرها یم مجلس بزرگ ( مشابه مجلس مهستان اشکانی ) تشکیل خواهد شد تا قانون کل کشور را نوشته و تصویب نمایند. این قانون دو بخش دارد ، لازم الاجرا و اختیاری - دولت شهرها باید بخش لازم را حتما اجرا کنند و بخش اختیاری را میتوانند بر اساس آداب و رسوم و مذهب و سلیقه های محلی تغییر دهند و با مجالس محلی آنچه میپسندند اجرا نمایند.
این دو گروه اساتید بهترین ساختار دولت - دموکراسی را طراحی مینمایند و به تدریج این سیستم اداری در شهرها با توجه به مطالعات و داشته های گروه اول ( شامل تعیین آنچه وجود دارد) پیاده سازی خواهد گردید. بقیه امکانات و داشته های شهری و کشوری به دولت رسیده تا مدیریت صحیح این بخشها را در مطالعات جداگانه تعیین و پیاده سازی نماید. مواردی مانند مقوله راه ها که خارج از محدوده شهرها است و سدها و نیروگاه ها و بسیاری موارد دیگر که نیازمند مطالعات جداگانه است .


هیچ نظری موجود نیست: