۱۳۹۷-۰۲-۰۳

اهمیت تقاضا به عنوان عامل ثروت و سلاح

میزان مصرف یک کشور باید با میزان تولید آن کشور در تعادل باشد در غیر اینصورت کشور با مشکل مواجه می شود,  اما نقش تقاضا و قدرت آن کمتر دیده شده و در خصوص آن کمتر صحبت شده است. 
میزان واردات از هر کشور , تنوع نوع کالا وارداتی و  میزان قیمت و کیفیت آن میتواند بصورت یک عامل مهم در داخل و در مواجهه با سایر کشورها باشد.
توزیع نیروی کار در داخل , هدایت مصرف به سوی مناطق خاص جغرافیایی در داخل یا خارج ممکن است,  همچنین قدرت چانه زنی در تجارت خارجی,  مبادله پایاپای,  مبادله با رازهایی که ما بخواهیم,  میتواند به صورت یک سلاح یا ابزار تاثیر گذاری در جهان خارج مورد استفاده قرار گیرد. 
از سمت داخل , هدایت سود فروش به خریدار در سهیم کردن خریدار در مالکیت فروشگاه ها و شرکتهای تولیدی و هر تجارت داخل کشور,  میتواند باعث افزایش ثروت مردم کشور از طریق مصرف گردد. این روشی است که شرکتهای بزرگ ثروت را به سمت خود جذب می کنند.
از سوی دیگر تامین منابع مالی شرکتهای داخلی و خارجی بصورت سهیم شدن مردم در آنها بهترین روش تامین نقدینگی است . این روش علاوه بر تضمین اقتصادی بودن فعالیتها ، به این نکته نیز اشاره دارد که آیا مردم میخواهند در محل شرکتها ، فعالیتهای خاصی صورت پذیرد یا نه . اگر خواستند ، سرمایه گذاری میکنند و در صورت عدم سرمایه گذاری ( حتی اگر توجیه اقتصادی نیز موجود باشد ) اینگونه شرکتها نخواهند توانست فعالیت نمایند.




هیچ نظری موجود نیست: