۱۳۹۷-۰۲-۰۵

کاهش نیاز دریاچه ارومیه به آب برای بازسازی

در این که باید دریاچه ارومیه احیا گردد شکی نیست. اما تامین حجم زیاد آبی که در طی سالیان طولانی از ورودی دریاچه برداشته شده ، به این زودیها ممکن نیست. 
یکی از راه حل هایی که میتواند کمک نماید تا دریاچه ارومیه زودتر به سطح آب سابق خود برسد ، کاهش ( موقتی ) سطح دریاچه میباشد . الان که سطح آب دریاچه پایین است به راحتی میتوان سدهای خاکی ایجاد نمود و جزایر داخلی دریاچه را به هم متصل کرد. همچنین مناطقی از اطراف جزیره شاهی یا اسلامی را میتوان با روش مشابه از سطح مفید دریاچه بصورت موقتی خارج نمود.
طبیعتا ورودیهای دریاچه در سطح کمتری تقسیم شده و همچنین با این روش تبخیر از سطح کل کاهش خواهد یافت . 
در آینده ، زمانتی که وردی آب به دریاچه به حدی رسید که بیش از تبخیر از سطح مذکور شد ، میتوان نسبت به اضافه کردن سطوح جدا شده اقدام نمود. 
در خصوص منطقه داخلی دریاچه ( جزایر داخلی ) میتوان فضای محصور و مرتبط جزایر را به صورت پرورشگاه حیات وحش همراه هتل جهت بازدید از حیات وحش ایجاد نمود. در بسیاری از شهرهای ژاپن و بعضی مناطق دیگر ، گوزنها درون شهرها رفت و آمد میکنند و مردم صدمه ای به آنها وارد نمیکنند. در آن جزایر نیز میتوان سیستمهای مشابه ایجاد نمود. دانشمندان حیوان شناسی نیز میتوانند در خصوص حیات وحش در این جزایر تحقیقات و مطالعات لازم را انجام دهند.


هیچ نظری موجود نیست: