۱۳۹۷-۰۲-۱۰

خدمات شهري بدون توقف

تاكسي هاي خطي و اتوبوسها داراي ايستگاه هاي مبدا و مقصد هستند. زماني بود كه خدمات اين وسايل براي ارتباط بين دو نقطه اهميت بيشتري داشت . اما امروزه اين وسايل نقليه در بين مقصد و مبدا نيز خدمات ارائه ميكنند .
با توجه به زمان زياد توقف هر خودرو در مبدا و مقصد ، ميتوان با خودروهاي كمتر سرويس بهتري را به مصرف كنندگان ارائه داد. در واقع كافي است توقف در دو ايستگاه مبدا و مقصد را حذف نمائيم . حتي اوقاتي كه مبدا حركتها دچار تراكم مسافر ميگردند ( زماني كه ادارات تعطيل يا باز ميگردند ) در آن صورت نيز حركت مداوم خودروها ضمانت خوبي براي در دسترس بودن به موقع خودرو ها است .
كاهش آلودگي و ترافيك شهري در اثر توقف خودروهاي عمومي باعث ميگردد تا كاركرد سرمايه هاي عمومي راندمان و بهره وري بيشتري داشته باشد .
با توجه به ميزان بيكاري در كشور ، براي استراحت رانندگان ميتوان نسبت به تعويض راننده اقدام كرد . به اين وسيله با سرمايه هاي موجود ( خودروهاي در حال فعاليت ) خدمات بهتري ميتوان به جامعه ارائه نمود. اين كار باعث ميشود تا مردم از خودروهاي عمومي بيشتر استفاده كرده و كميت و كيفيت سفرهاي شهري با خودروهاي عمومي بهبود يابد . 
اين كار درآمد بيشتري را عايد مالكين اين خودروها ( شهرداري و صاحبان تاكسي خطي ) بدون سرمايه گذاري جديد مي نمايد . 
آزاد سازي فضاي شهري اشغال شده توسط توقف اتوبوسها و سواري هاي در حال استراحت از مزاياي جنبي اين اقدام خواهد بود.


هیچ نظری موجود نیست: