۱۳۹۷-۰۱-۲۲

نامزدی اجباری برای همه خروسها

جوانان وقتی به سن خروسی میرسند ، هورمونها به ایشان فشار می آورند. هنجارهای جامعه رفتار خروسها را کنترل میکند. هنجارهای امروز به نوعی شده که رفتار خروسها برای جامعه قابل قبول نیست . مزاحمت نوامیس ، رفتارهای غیر عرف اجتماعی در معابر و غیره نشان میدهد باید در این خصوص کاری کرد.
جوانان وقتی به سن بلوغ جنسی میرسند ، راجع به جنس مخالف فکر میکنند و سعی میکنند تجاربی را که در دسترس است بدست آورند. قانون طبیعی برای این افراد ازدواج را توصیه میکند. اما افرادی که حداقل دارایی ها را در دنیای امروز ندارند نمیتوانند با هم زندگی مشترک تشکیل دهند. و با توجه به روند زندگی اجتماعی در این ایام ، روز به روز تشکیل زندگی مشترک هزینه برتر خواهد شد . همچنین تحصیل و آمادگی برای زندگی مشترک نیاز به زمانی طولانی تر از بلوغ جنسی دارد .... باید چاره ای اندیشید.
قبل از ازدواج رسم نامزدی در ایران وجود دارد . طرفین با خصوصیات یکدیگر آشنا شده و تجارب بیرون رفتن ، میهمانی رفتن و غیره را با هم تمرین میکنند. در زمانی که با هم نیستند نیز به هم فکر میکنند. بخصوص به این که چه اقداماتی باید انجام دهند تا ازدواج ایشان زودتر اتفاق بیفتد. و یا با شناخت یکدیگر ممکن است تشخیص دهند خوب است از هم جدا شوند و همسر خود را در افراد دیگری جستجو نمایند.
این کار در شریعت اسلامی به اسم ازدواج موقت قابل انتباق است . دو طرف تعیین میکنند در زمان نامزدی چه بخشی از رفتار همسران را با هم داشته باشند . این نامزدی میتواند در شناسنامه طرفین قید گردد و برای خروسهای اجتماع اجباری باشد . ( مثل کارت پایان خدمت و یا دفترچه بسیج ، اجازه هر گونه فعالیت اجتماعی منوط به آن گردد ) نظر به این که نرها با نامزدی جنس مقابل را نیز از گردونه مجردها خارج میکنند ، فشار به نرها در اجتماع خود به خود جنس ماده را نیز شامل میگردد.
برای کسانی که از ازدواج فرار میکنند نیز نامزدی یک پناهگاه موقت میتواند باشد . پناهگاهی که مشکلات تزدواج را رفع نماید.
البته میتوان متصور بود بعضی از افراد از داشتن زندگی نرمال ( جفت یابی و جفت گیری قانونی ) به دلایل بیماری یا سایر دلایل موجه فراری باشند ، برای این عده نیز با توجه به شرایط میتوان تیم پزشکی و کارشناسی مناسب ترتیب داد تا آنها نیز بدون مشکل بتوانند در جامعه زندگی نمایند.


هیچ نظری موجود نیست: