۱۳۹۷-۰۳-۲۱

تحلیل گر رویدادها

در دنیای واقعی یک سری اتفاقات رخ میدهد . این رویدادها مسبب اتفاقات بعدی هستند . این که بدانیم اتفاقات پیش رو ( آنها که در حال رخ دادن هستند ) چه عواقبی را ایجاد میکنند بسیار مهم است . 
در دنیای اقتصاد بالا رفتن ریسک های ژئوپلتیکی قیمت طلا را بالا میبرد . بنابراین اگر شخصی ( بانکی - شرکتی- گروهی - کشوری ) پیش بینی صحیحی از رخ داد بالا رفتن ریسک ژئوپلتیکی مثلا در تنگه هرمز داشته باشد ، میتواند از آن بهره برده و ثروت زیادی کسب نماید .
فراتر از آن با این ترفند میتوان به شخصی ( بانکی - شرکتی- گروهی - کشوری ) ثروتی را رساند . به نحوی که رویداد منطقی و از دید ناظر خارجی این انتقال ثروت بصورت پرداخت دستمزد و کمک و غیره نباشد .
مثال فوق نشان از اهمیت تحلیل گران در دنیای اقتصاد داشت . دنیای علم و تکنولوژی و سیاست و پیشرفت های پزشکی و رفتارهای اجتماعی ومسائل نظامی و غیره نیز میتوانند در جایگاه خود اهمیتهایی بیشتر از  موارد اقتصادی داشته باشند .
جای آموزش دادن به متخصصین این کار در دانشگاه ها خالی است . همچنین یافتن متخصصین این کار در میان جامعه اهمیت زیادی دارد . استفاده از دانش اختصاصی از یک سو و دانش جمعی از سوی دیگر میتواند به تصمصم گیران و تصمیم سازان کشور کمک کند تا اولا مسیر درست را اتخاذ نمایند و در ثانی از رویدادهای پیش رو برای پیشرفت کشور بهره برداری نمایند .



هیچ نظری موجود نیست: