۱۳۹۷-۰۳-۱۹

اسلام شاخه ای از مسیحیت است

تعدادی از مساجد را در اتریش بسته اند . رئیس جمهور آمریکا وعده جلوگیری از مهاجرت مسلمانان را میدهد . 
این موارد یک مدل بیگانه هراسی است که به واسطه عدم اطلاع از حقیقت یک موضوع مشاهده میشود. در واقع باید به جهانیان گفت که اسلام یکی از شاخه های مسیحیت است . در اسلام همه دستورات حضرت مسیح انجام میگیرد. محبت و عشق به مخلوقات بخصوص انسان . 
در اوایل ظهور اسلام که دستورات جدید از جانب خداوند صادر نمیشد ، رفتار مسلمانان در مقابل کافران بت پرست ، همانگونه بود که مسیحیان در مقابل کافران زمان خود داشتند. یعنی شکنجه و کشته میشدند و از خود دفاع نمیکردند .
اولین دستور عکس العمل در مقابل شکنجه و کشتار ، دستور مهاجرت بود . در نهایت این مهاجرت به آفریقا و مدینه صورت گرفت . در مراحل بعدی دستور دفاع و استفاده از اسلحه صادر گردید . 
این که چرا این دستورات الهی در زمان مسیح نبود و بعدها آمد بحثی جداگانه است . پیروان غیر مسلمان مسیح ع دستور دفاع ندارند و بر خلاف دستورات ایشان از خود دفاع میکنند ! 
این که چرا حضرت دستور عدم دفاع دادند و دنیای زمان خود را که از عشق الهی فاصله گرفته بود ، به عشق و محبت دعوت میکردند . بحثی جداگانه است . این بحثها را میتوان به تغییرات اجتماعی جامعه و نیاز تربیتی جامعه مرتبط دانست . 
اما آنچه ما مسلمانان به برادران مسیحی خود باید بگوئیم این است که ما نیز پیروان حضرت مسیح هستیم و ما را به صورت یکی از شاخه های مسیحیت باید در نظر بگیرند.
همانطور که خود مسیحیت یکی از شاخه های یهودیت است .



هیچ نظری موجود نیست: