۱۳۹۷-۰۴-۰۳

نماز قبل از اسلام و رسول الله

اولین سوره نازل شده سوره علق است و در آیات 9 و 10 خداوند به وضوح میفرماید " آیا دیدی آن کسی که نهی میکرد بنده ای را وقتی نماز میخواند ؟"
پس حضرت رسول الله این واقعه را دیده بودند . از دو حال خارج نیست . یا این رویداد برای خود حضرت اتفاق افتاده بود و یا برای شخص دیگر . در هر دو حال خداوند به نمازی اشاره میکند که رسول الله نیز میداند چیست . بنابر این در هنگام نزول این آیات معنا و مفهومی به نام نماز داشتیم . اما این که خداوند به آن اشاره میکند ، یعنی نمازی بوده به درگاه خداوند . یعنی فرد نمازگزار یکتا پرست بوده و به درگاه الهی نماز میگذارده است .
اما در اول نزول قرآن کدام دین و نماز ، نماز و دین حقه بوده است ؟ طبیعتا تا زمان ظهور حضرت محمد (ص)و آوردن شریعت جدید  دین عیسی ع و شریعت او دین حق و نماز آن نماز درست بوده است . 
این امر میرساند که رسول الله در لحظات نزول اولین آیات الهی تابع دین عیسی ع و نماز گذار به دین عیسی ع بوده است . طبیعتا ایشان باید در دین عیسی ع غسل تعمید دیده باشند و مطابق دستور بزرگ مسیحیان به نماز و ریاضات و عبادات در کوه حرا پرداخته باشند . 
اما آن بزرگ مسیحی که به ایشان دستور داده به کوه حرا بروند . این یعنی بزرگ دین مسیحیت که تربیت رسول خاتم را به عهده داشته در مکه بوده است . تنها کسی که در آن زمان دارای این شرایط بوده ، حضرت ابوطالب است . بزرگ مکه و بزرگ خانه کعبه بوده و در سفر تجاری به شام  نیز رسول خاتم را به همراه برده و به سایر مسیحیان معرفی نموده است . از این رو اولین مسلمانان مسیحیان پیرو ابوطالب بودند و رسول خدا برای دعوت یک برده مسیحی نیز به روستاهای طائف رفتند . یعنی میدانستند که یک مسیحی در آنجا هست .



هیچ نظری موجود نیست: