۱۳۹۷-۰۳-۱۲

اگر بمب اتمی ( هیدروژنی ) در قطب منفجر میشد ...

در زمان جنگ سرد ، صحبت زمستان اتمی بود . یعنی اگر یکی از طرفهای درگیر در نبرد اتمی ، یک بمب اتمی را در زیر یخهای قطب شمال منفجر میکرد ، یخهای قطب شمال به سرزمینهای اطراف پرتاب میشد و با منعکس نمودن نور خورشید ، باعث وقوع یک زمستان هسته ای میگردید!
جدای از عملی بودن این طرح و نتایج آن میتوان تحلیل نمود که یک انفجار اتمی در قطب شمال و پراکندن یخهای قطب در سرزمینهای اطراف ، چه تاثیرات اقلیمی را میتوان ایجاد نماید .
طبیعی است که میزان مشخصی از یخها به سرزمینهای اطراف پرتاب خواهد شد ، اما این که تغییرات دمایی در فصول بعدی در مناطقی که در آن انفجار رخ داده چگونه خواهد بود و تاثیر آن روی آب و هوای کره زمین چه خواهد بود ، امری است که نیاز به تحقیقات متخصصین دارد . 
نظر به این که امروزه نرم افزارهای نتیجه یاب پیشرفت زیادی از زمان جنگ سرد کرده است ، دانشمندان میتوانند بررسی نمایند ، انفجار یک بمب اتمی ( هیدروژنی به علت این که آلودگی رادیو اکتیو کمتری را سبب میشود ) چه تاثیراتی در بقیه دنیا ایجاد میکند.
با جابجایی محل انفجار و شدت انفجار میتوان به نتایج متفاتی دست یافت . 
ممکن است بتوان تغییرات مثبتی در الگوهای آب و هوایی از منظر بارش در مناطق کم آب ایجاد نمود. 
همچنین میتوان به عنوان یک کاهنده گرما و مانعی برای گرم شدن جو زمین از این گونه تکنولوژی ها استفاده کرد. 
میدانیم که اگر به نقطه بی بازگشت +2 درجه برسیم ، اتفاقات زنجیره ای مخرب حیات انسانی اتفاق خواهد افتاد. 
اگر همه راه کارهای بشری تا آن زمان موفق نگردد جلوی رشد دمای زمین را بگیرد ، میتوان از این راه حل ها به عنوان آخرین راه ممکن استفاده نمود.
طبیعتا این اقدامات در نزدیکی دمای +2 میتواند جلوی افزایش دمای زمین را بگیرد . اقداماتی از این دست که ریسک به همراه دارند نیز باید بررسی گردند و در زمان مقتضی آماده استفاده باشند.


هیچ نظری موجود نیست: