۱۳۹۷-۰۴-۰۶

رفع خطر تحریم برای صادرات نفت در آینده

خاورمیانه مکان پر ریسکی است و منبع درآمد ما نیز نفت است . طبیعی است که باید پیش بینی ریسک مشکلات تحریم که روی منبع درآمد کشور تاثیر گذار است را از قبل کرده باشیم .
برای آینده نیز ممکن است این اتفاق بیفتد . باید از قبل با مشتریان خود هماهنگی صورت داده باشیم . این هماهنگی میتواند در قالب قرارداد باشد که پیش بینی موارد مشابه تحریم آمریکا را انجام دهد . 
برای آنکه برای مشتریان ما مشکلی پیش نیاید ( با توجه به بزرگی تنبیه آمریما برای ایشان در مقابل امتیاز ادامه خرید از ایران ) باید به مشتریان اجازه داد تا در صورتی که مورد تحریم واقع شدند ، از پرداخت مستقیم پول صادرات نفت خود داری کرده و رقم آنرا در صندوقی نزد بانکهای تجاری کشور خود ریخته و سود آنرا نیز در همان حساب منظور کنند. بعد از رفع تحریمها میتوان سود و اصل پول را دریافت نمود.
طبیعی است که ادامه صادرات بهتر از عدم آن است و وقتی پول صادرات را نمیتوانیم بگیریم ، بهتر است که آنرا در بانک کشور شریک تجاری نگهداری نمائیم .
اما بسیار بهتر است که این پول را به صندوق سرمایه گذاری خاصی در کشور مشتری واریز کنیم . بدین ترتیب ، شرکت سرمایه گذاری پول بیشتری برای ما میسازد . 
همچنین میتوان یک لیست از مواردی که علاقمند هستیم سهام آنرا در کشور مشتری بخریم ارائه کنیم ( و این لیست در طی زمان قابل به روز آوری باشد ) با فرمول خاصی بتوانیم سهام شرکتهای سرزمین مشتری را خرید کنیم .
و از این گونه موارد که با توجه به ریسکهای محتمل جامعه بین المللی ممکن است برای تجارت خارجی ما بوجود بیاید .
این مهم که بدون دریافت منابع مالی چگونه به فعالیتهای داخل کشور ادامه دهیم امری است جداگانه که در خصوص آن نیز باید تدابیر مناسب انجام گیرد.



هیچ نظری موجود نیست: