شرط بندی روی مسابقات اسبدوانی جائیز شمرده شده است . این امر نتایج ملموسی داشته که از جمله میتوان به سرمایه گذاری و نگهداری انواع اسب های تند رو در جامعه اشاره نمود.
در نتیجه این مایه ارتباطات آن زمان رشد و توسعه یافته است .
در زمان حاضر نقش اسب ها را خودرو ، هواپیما و هلی کوپتر به عهده گرفته است . چنانچه شرز بندی روی این موارد نیز مجاز شمرده شود ، شرکتهای داخل ممالک اسلامی نیز علاقمند به نو آوری در زمینه این تکنولوژی شده و با یکدیگر رقابت میکردند .
رشد و توسعه این صنعت ها جدای از رقابت با کشورهای خارجی ، با یکدیگر بود. در نتیجه به راحتی سرعتهای بالا در عین پایداری فراتر از شرکتهای خارجی فراهم می آمد .
جدای از مسائلی که کشورهای اسلامی بعد از اختراع خودرو و هواپیما داشته اند ، زمان آن رسیده به همانگونه که مسابقات اسبدوانی برگزار میشد ، برای خودروها نیز مسابقاتی برگزار گردد. در این مسابقات ، آزادی در نو آوریهای فنی باید مد نظر باشد . ممکن است کلاس خودرو ها را از یکدیگر جدا کنیم ، اما وجود آزادی در طراحی و نو آوری به همراه آزاد بودن شرط بندی روی این اقلام ، باعث میشود انواع جدید و ترکیبی خودروها بروز کند و در مسابقات سرعت و قدرت و استقامت ، امکان بهبود پیدا کنند.
طبیعی است که خودروسازهای داخلی نیز در این زمینه منتفع شده و با شرکت در مسابقات میتوانند از ایده های موجود در مسابقات بهره قانونی را ببرند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر