۱۳۹۷-۰۳-۲۹

دنیای ارتباطات و مسافت

جالب است که موجود مختلف با شیوه های متفاوت از محیط اطراف اطلاعات کسب میکنند. فیلها و کرم های خاکی از لرزش زمین ( در مسافتهای کم و زیاد ) میتوانند پی به رخدادهای مهم ( برای ایشان ) ببرند . و مورچه ها و موریانه ها با بو ( تشخیص مواد شیمیایی ناچیز در محیط )  در تاریک ترین محیط ها چیزی شبیه مشاهده و دیدن را تجربه کنند.
صدا برای دلفینها و خفاشها جای چشم را گرفته و از سوی دیگر سگها و حیوانات دیگر حساسیت بیشتری به صدا در محیط دارند .
این که ما برای سیستم های کنترلی خود از چه سیستم دریافت اطلاعات استفاده کنیم ، تابع مسافت و نوع اطلاعات مورد نیاز دارد. سنسورهای دریافت لرزش ، میتواند حجم زیادی از اطلاعات را فارغ از دستگاه های شنود معمول دریافت و ارسال کنند. این دستگاه ها از سوی دیگر با سایر سیستم ها تداخل نداشته و مزایا و محدودیتهای خاص خود را خواهند داشت . امکان تماس سربازان یک واحد نظامی یا آتش نشانها با دریافت و ارسال پیامها از طریق زمین و پوتین های خاص، این امکان را فراهم میکند تا بدون مشکلات متداول بتوان در هر شرایطی با آنها در تماس بود و شرایط سلامتی آنها ( با سنسورهای داخلی پوتین ) را در طی زمان مشاهده کرده و در صورت نیاز نسبت به نجات آنها قبل از وقوع خطر اقدام کرد.
تبادل اطلاعات نه فقط در شرایط خاص بلکه در شرایط نرمال برای تجهیزات درون ساختمان یا خودروها در اتوبان مهم هستند . استفاده از امواج ایکس - امواج فوق بنفش - نور قابل رویت و انواع دیگر روشهای ارتباطی میتواند در شرایط خود بهره های متفاوتی داشته باشد . 
جا دارد دوباره شرایط ارتباطی و تبادل اطلاعاتی مورد استفاده در جامعه بررسی و بر اساس دانش روز و بهینه یابی اصلاح گردد. 



هیچ نظری موجود نیست: