۱۳۹۷-۰۴-۰۳

گرانی دلار , گرانی داروهای وارداتی

افزایش قیمت ارز و طلا در روزهای اخیر از جنبه های مختلف قابل مشاهده و بررسی است . یکی از موارد مهم آن درماندگی افرادی است که داروهای گران قیمت خارجی را تهیه میکنند.
بیماران خاص و بیمارانی که به ناچار باید داروهای گران قیمت خارجی را مصرف نمایند در حالت عادی با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند . در ایام اخیر سازمان تامین اجتماعی نیز به طور مرتب داروهای گران قیمت را از لیست خدمات خود خارج میکند تا بتواند تعادلی بین هزینه و درآمدهای خود ایجاد نماید . نتیجه این رویداد درماندگی مردمی است که از این دراوها استفاده میکنند.هزینه ماهانه اغلب این اقلام داروها بیش از درآمد متوسط یک خانوار متوسط است . این یعنی برای کسی که چند قلم دارو مصرف میکند ، خانواده با بحران مالی و استفاده از پس انداز مواجه میشود. چنانچه دوره بیماری طولانی باشد ( مانند اغلب بیماری های خاص مثل سرطان و ام اس و پارکینسون و سکته مغزی و غیره ) از یک جایی به بعد خانواده امکان تامین هزینه دارو را ندارد . در این موقعیت خانواده باید شاهد درد کشیدن بیمار و عزیز خود باشد تا این که بیمار از دنیا برود.
بدلیل افزایش شدید قیمت دلار در روزهای گذشته تامین دارو برای اغلب مردم عادی مشکل و حتی غیر ممکن شده است .
جا دارد در این برهه زمانی سازمانها و افرادی که اینگونه بیماران را میشناسند ، آنها را به مراکز کمک غیر دولتی ( ان جی او ها ) معرفی کنند تا هر چند کم کمکهای مردم نیکو کار بتواند تحمل مشکلات را برای ایشان ممکن سازد .


هیچ نظری موجود نیست: