خبر : خطوط ريل متروي تهران ( و احتمالا مترو ساير شهرهاي ايران ) بر اساس راه آهن كشور تهيه و تدوين شده و ساختار واگنهاي مترو مشابه راه آهن است !
خبر : در راه آهن ، وزن هر واگن حدود 30 تن و ریل های 80 تن برای هر واگن در نظر گرفته ميشود.
راه آهن را براي بار ميسازند و وزن با بار هر واگن تا 200 تن در نظر گرفته ميشود . از روي آن محاسبات ريل و زير سازي و اتصال محاسبه و طراحي ( و اجرا ) ميگردد. اين در حالي است كه بار جابجايي مترو خيلي كمتر از اين ارقام است و طراحي واگنها نيز ميتواند خيلي سبكتر انجام گردد.
هزينه ساخت مترو ميتواند كاهش يافته و از همه مهمتر انریي هر توقف و حركت قطارهاي مترو ميتواند خيلي كمتر باشد ...!
براي فكر نكردن و كپي كردن از طرحها و تصورات غلط ديگران آيا پولي پرداخت گردد ؟
تصميم گيراني كه اين هنر را به خرج داده اند ، چه ميزان دريافتي داشته اند تا فكر نكنند ؟
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر