۱۳۹۶-۰۵-۰۹

بحران هدف در زندگی براي همه مردم ايران !

متاسفانه شاهد هستيم كه اكثر مردم هدف ندارند و فعاليتهاي روزانه تكراري و بدون هدف را انجام ميدهند. اين بدون هدف بودن براي جوانان ، باعث بي هدف حركت كردن و عدم رسيدن به هيچ مقصدي خواهد شد. از طرفي براي ميانسالان ، خستگي دائمي و روزگذراندن و ايام را سپري كردن ميشود. براي پيران نيز انتظار مرگ كشيدن غايت ديدگاه است .
اين گونه زندگي براي هيچ مقطع سني شايسته نيست . اين وظيفه اداره كنندگان جامعه است كه هدف غايي براي مردم تعيين كنند. بايد از همه خواسته شود كه " ابن الوقت " باشند و در هر زمان بهترين فعاليت را براي رسيدن به هدف تشخيص دهند و عمل نمايند.
و اين نه براي هدايت ديگران است . هر فرد بايد هدف رفتاري شخصي داشته باشد.باید برای همه مردم ایران یک هدف مشترک ایجاد کرد تا همه سعی و تلاش کنند که کشور را بسازند.
هدف ما ( ايرانيان ) ساخت سرزمینی است قوی از لحاظ مالی و علمی برای خودمان و برای آیندگاني كه در اين سرزمين زندگي خواهند كرد.
ثروت حقيقي همه ملتها روي زمين و از كاركرد مردمش حاصل ميشود. از اين رو بايد همه مردم را در هر سني و هر موقعيت اجتماعي به فعاليت اقتصادي تشويق كرد. اين كار نه در جهت خراب كردن كار ديگران و ايجاد ساختار جديد است . 
بايد آجر روي آجرهاي موجود گذاشت و بناهاي جديدي در همه زمينه هاي فرهنگي ،‌توليدي ، اجتماعي و غيره ايجاد كرد. 
شعرا ميتوانند مردم را با اشعار حماسي تهيج كنند كه بيشتر فعاليت كنند. كار و كوشش بايد ارزش شود.
هنرمندان و مهندسين بايد بيشتر بسازند و پزشكان و علماي اجتماعي بايد سلامت جسم و روان جامعه را با كار ( كمي و كيفي ) بيشتر و بهتر ، ارتقاء دهند.
عناصر بيمار اجتماعي بايد از اجتماع جدا شوند تا مشكل و مانعي براي اجتماعي كه سريع رو به جلو حركت ميكند ، ايجاد نشود. آنها را بايد بصورت فوري مورد درمان قرار داد تا بتوانند با ساير مردم در كار و كوشش و ساخت فرداي بهتر مشاركت نمايند. 
بايد مراقب مردم و هدف ايشان بود. بايد مردم را شارژ نگاه داشت . بايد مردم را شاد نگاه داشت . اين شادي و شارژي باعث سينرژي مثبت شده و يكديگر را تشويق در كار كردن بيشتر مينمايند. 
اين وضعيت باعث رضايت قلبي و شادي و احساس خوشبختي براي مردم خواهد شد . 
هدف هر انساني چند وجهه دارد . يكي ادامه نسل و زاد آوري است . از اين رو ازدواج و تشكيل خانواده و تربيت فرزندان اهميت ميابد . ديگري رشد و اعتلاي شخصيت افراد است . در اين جهت بايد شرايط تحصيل و رشد مردم فراهم باشد تا هر كس به فراخور حال خود بتواند رشد شخصي داشته باشد .
در كنار اين موارد شرايط محيطي براي فعاليت اقتصادي و تامين زندگي روزانه و آينده خود و فرزندان مردم بايد فراهم باشد . 
همه اين سناريو دست يافتني است . اما نياز به كار بيشتر دارد . نه فقط مردم عادي ، بلكه نخبه هاي جامعه نيز بايد فعاليت بيشتري كنند تا موانع اين آينده براي همگان فراهم آيد .



هیچ نظری موجود نیست: