۱۳۹۶-۰۴-۱۹

سریال برنامه پیامبران قبل از اسلام

نشان دادن اتصال پيغمبران و اين كه همه گفتار واحدي داشته اند بسيار مهم است . بعضي از مسيحيان تصور ميكنند كه اسلام حرفي تازه و بدعت است.
وقتي به ايشان نشان داده شود كه مسيح ع همان گفته ساير پيغمبران قبلي را زده است و آمدن و رفتن پيغمبران به هم متصل و سلسه وار است و همچين همه آنها يك سخن گفته اند " كه اي بندگان خدا - بندگي كنيد " 
نمايش تلوزيوني و تصويري اين حقيقت كمك به در دسترس بودن و سهولت درك واقعيتها ميگردد.
يكپارچگي مجموعه انسانها و يكي بودن دين هاي الهي حقايقي هستند كه باعث ميشوند تا حدود زيادي من و تو ودوست و دشمن از ميان جوامع خارج شود .
تقسيم انسانها به خودي و بيگانه ، مجوز ظلم و ستم و قتل و نابرابري را به افراد و دولتها ( و گروه هاي جمعيتي )‌ميدهد. اين در حالي است كه عالمان جوامع آگاه هستند كه اينطور نيست.
توسعه دانش به همه بخشهاي جامعه بخصوص آگاهي دادن به كودكان كه سازندگان فرداي جوامع هستند ، لازم و بلكه واجب است . اين مهم نه فقط در يك سرزمين ، بلكه در همه كره خاكي بايد انجام شود .
نشان دادن سلسله پيامبران در اول برنامه و رجوع به ميانه سلسله پيامبران و شرح زندگي و تاريخ ها و درسهاي ديني و مادي هر پيامبر مجموعه اي خواهد شد كه سالها قابل استفاده بوده و همه مردم دنيا به آن علاقه مند خواهند شد .
براي استخراج داستانها و فيلمنامه نويسي آن و ترجمه و تدوين برنامه و حتي تركيب كارتون و جلوه هاي ويژه با بازي بازيگران  مواردي است كه كارها را هنرمندانه و قابل قبوا ميكند. 
ترجمه برنامه به همه زبانهاي دنيا و تلاش براي يافتن نمايندگان الهي در همه سرزمينهاي دور ( پرو- چين و ژاپن و غيره ) كمك ميكند تا همه مردم خود را غريبه ندانسته و خود را جزيي از جامعه بشري ببينند.
اين كه خداوند به همه افراد بشري با يك چشم نگاه كرده و براي همه مردم پيامبراني از خود ايشان فرستاده است واقعيتي است كه اطلاع از آن مردم را به پيروي از پيامبران و دين الهي تشويق ميكند.
جدا كردن مناسبات ديني مثل عبادت و بندگي و ازدواج با رسم الهي و غيره از ثبت هاي قانوني كمك ميكند تا بشري كه بر اساس فطرت رفتار ميكند ، رفتار فطري خود را منطبق با فرامين الهي ببيند و خود به خود درك اعتدال در فطرت كرده و دچار افراط و تفريط نگردد.
با فاصله از افراط و تفريط ، جوامع از آسيبهاي آن در امان مانده و جوامع در صلح و ايمني و خوشبختي روزگار خواهند گذراند.


هیچ نظری موجود نیست: