۱۳۹۶-۰۴-۱۹

نیاز به تغییر ساختار ارتش و نیروهای نظامی برای دنیای فردا

دنياي نظامي سالها است كه تغيير يافته است . ساختار ارتشها تقريبا از جنگ دوم جهاني تغيير محسوسي نداشته است. جا دارد براي جنگهاي فردا ساختار ارتش را بر اساس نيازهاي تكنولوژيك و سخت افزاري و نرم افزاري تدارك ديد .
به نظر نميرسد كه در آينده از سرباز خط مقدم جبهه بتوان بينياز بود . اما حجم بزرگي از فعاليتهاي ايشان را ماشين آلات اتومات انجام خواهند داد. 
همينطور هواپيماهاي بدون سرنشين ( اتومات و يا با كنترل از راه دور ) و تجهيرات مشابه ( تانكها و دريا گردها ) نبرد اصلي را صورت خواهند داد.
برخورد هزاران و ميليونها هواپيماي اتومات بدون سرنشين در شروع جنگها طبيعي به نظر ميرسد . در نهايت گروه باقيمانده ( برنده ) توان نابودي تجهيزات و افراد دشمن را بدون مقاومت جدي خواهند داشت . 
مشابه فيلمهاي علمي تخيلي بخش مهم جنگها به عهده روباتها خواهد بود . عاقلانه است كه در صورت نابودي روباتها ، مغلوبين تسليم شده و از كشته شدن خود داري كنند. در واقع ميدانيم كه در مبارزه انسان و ماشين ، هزينه كشته شدن افراد قابل قبول نبوده و توان ماشن آلات براي نابودي انسان بسيار بالا است .
بر اساس اين روشهاي جنگي حمله هاي سايبري نيز بخش مهمي از جنگهاي آينده است و اين گونه نبردها نيز بخشي از عمليات جنگي است .( در اين بخش نيروهاي نظامي انساني ميتوانند فعاليت موثر داشته باشند ) 
ساير نيازمنديها و امكانات جنگهاي آينده به همراه حفظ بخشهاي قابل استفاده تجربه جنگهاي سنتي ساختار جديدي را ايجاد ميكند كه بايد توسط متخصصان طراحي و پياده سازي گردد.



هیچ نظری موجود نیست: