۱۳۹۶-۱۱-۰۷

مدرس فرشتگان

به فرشته جاذبه,  جاذبه آموخت . این کیست ؟ شیطان . گويند شيطان وهم است كه همه ما داريم .

(اين كه جاذبه و ساير امور مشابه ،‌قوانين طبيعت فاعلي دارند و اين رفتار را آموخته اند . امري است ممكن . اما اين كه در زماني فرشته ها آمدند و كار خود را نميدانستند، نشان ميدهد قبل از خلقت جهان هستي بوده. از سوي ديگر مقام شيطان آن چنان بوده كه قبل از اين كه فرشتگان به فعل خود آگاه باشند ،‌آنرا ميدانسته و علاوه بر دانستن ،‌آنرا به فاعلين آن كار آموزش ميداده است . ) نكته اينجا است كه شيطان معلم فرشتگان بوده است . اما نه معلم همه فرشتگان . بلكه بعضي از ايشان را درس ميداده و اين در حالي است كه خداوند به آدم كل اسما را آموخت و آدم ع مدرس همه فرشتگان بود. مقام آدم بسي بزرگتر از شيطان است.

اما بعد 

همه ما قوه شيطنت ( وهم ) در وجودمان داريم . اگر بتوانيم شيطان را منقاد خود كرده و بر شيطان وجود خودمان پيروز گرديم ، بر علمي كه به فرشتگان نيز مي آموخت دست خواهيم يافت . بنابراين فرشتگان زيادي را منقاد خود خواهيم داشت و ميتوانيم كارهايي انجام دهيم كه ديگران از انجام آن عاجزند.

مثلا فرشته جاذبه را ميتوانيم بخواهيم كه نكن و اجسام سنگين را بدون جاذبه ميتوانيم حركت دهيم و امثال آنها . ( اين موارد استنتاجي و عقلي است )

شناخت و منقاد نمودن شيطان وجود بخشي از شناخت خود است . و البته چون خود شناسي كامل گردد ، توان آدم ع و عالم بودن به كليه علوم و همه فرشتگان را ميتوانيم بدست آوريم . اين مرتبه را در هر زمان يك نفر ميتواند تصدي نمايد و او خليفه الله است ع .

مابقي بر حسب مراتب وجود به آن مرتبه نزديك ميگردند. وجود خليفه الله نيز مانع رشد نيست . مراتب بالاتر در وراي زندگي زميني ممكن است و ميتوان مراتب بالاتر را در عوالم بالاتر كسب نمود. و اين براي هر كس بر اساس مرتبه رشد و مسير حركت در طي حيات زميني ممكن خواهد بود. 

از اين رو آن شخص كه مراحل اعتلاي شخصيتي را طي ميكند ،‌پس از مرگ به راه خود ادامه ميدهد و رشد ميكند و بر عكس ،‌ان شخص كه مراتب نزوله انسانيتي را طي ميكند ،‌پس از مرگ به سير و سفر خود ادامه ميدهد . ( اگر كسي دست او را نگيرد . شفاعت كساني كه خداوند اجازه داده به اين گروه نيز ميرسد )




هیچ نظری موجود نیست: