۱۳۹۷-۰۷-۲۳

کبوتر خانه یکی ازموارد بالا رفتن درآمدهای روستایی

اقتصاد روستایی در سالهای اخیر با مشکلات زیادی روبرو بوده و برای کسانی که میخواهند این اقتصاد را غنی تر نمایند با توجه به خشکسالی و مصرف آبهای زیر زمینی راه های زیادی وجود ندارد .
یکی از راه حلهای مطلوب و اتفاقا در جهت بهبود محیط زیست برای افزایش درآمدهای روستایی ، ایجاد کبوتر خانه است .
در سالهای دور کبوتر خانه ها برای استفاده از کود آنها توسعه یافته بودند. اما این کبوترها در طول سال از حشرات که بصورت بالقوه آفات کشاورزی بودند تغذیه میکردند . از سوی دیگر تخم علفهای هرز را مصرف میکردند . این یعنی رشد و تکثیر کبوترها باعث بهبود شرایط روستایی بود. 
امروز که منابع درآمدی روستایی کاهش یافته است ، میتوان با ایجاد کبوتر خانه ها باعث شد تا فروش کود کبوترها بتواند بخشی از درآمد از دست رفته کشاورزان را جبران نماید . موارد دیگر جبران درآمدها در مقالات قبلی بیان شده است . جا دارد این رفتارها برای کشاورزان توضیح داده شود و توسعه یابد .
توسعه کبوترخانه ها در همه روستاهای سطح کشور و در همه پهنه جغرافیایی ایران و حتی کشورهای همسایه و دور دست قابل انجام است . در کوتاه مدت از کود پرندگان میتوان برای تامین درآمد استفاده نمود و در دراز مدت میتوان به استفاده از پروتئین پرندگان به نحوی که مزاحمتی برای رشد و تکثیر مجموعه نباشد نیز فکر کرد .

هیچ نظری موجود نیست: