۱۳۹۷-۰۷-۲۸

دفاع سونامی با برخورد امواج

فرض کنیم که یک سونامی به سمت ساحل ما می آید ، به جز تخلیه شهرها چگونه میتوان با آن مبارزه کرد ؟

راه حل آن در فیزیک تدریس میشود. " اثر برخورد امواج " اگر ما یک ماده منفجره در مکان و زمان مشخص منفجر کنیم ، در بخشی از ساحل میتوانیم اثر امواج را خنثی کرده و آب دریای بدون موج ( یا با موج کم ) داشته باشیم . از این نقطه به اطراف کم کم  اثر مجموعه امواج باعث موج خواهد شد که در فواصل قابل محاسبه ، به اندازه سونامی خواهد رسید. ( و البته در جاهایی با امواج سونامی جمع شده و امواجی بزرگتر خواهد ساخت ) اما چون این متغییرها را از قبل محاسبه کرده ایم ، میدانیم که کدام نقاط امن و کدام نقاط نا امن است . چه میزان مواد منفرجه را در چه نقاطی باید منفجر کرد و الی آخر .

با این روش تا حدود زیادی میتوان جلوی سونامی های طبیعی را گرفت .اما میتوان سونامی مصنوعی ایجاد کرد . چنانچه دشمن فرضی در نزدیکی سواحل خود داشته باشیم ، میتوان با انفجار مقدار کافی مواد منفجره در دریا ، امواج بزرگ و قدرتمندی را به سمت دشمن ارسال کرد . و البته با انفجار مواد منفجره کوچک در نزدیکی شهرهای ساحل خودی ، جلوی آثار زیانبار به سواحل خودی را مرتفع کرد .

غرق کردن شهرهای ساحلی دشمن زیر و رو کردن کشتی های هواپیما بر بالا بردن فشار قابل تحمل برای زیر دریایی های کشف نشده دشمن و در همه حالات مصون ماندن از آسیب های خودی ، از مزایای استفاده از این دانش میباشد .

 


هیچ نظری موجود نیست: