۱۳۹۷-۰۷-۱۰

درخواست تحریم میانمار

وقتی دور ، دور تحریم است ، همه کشورها میتوانند از این ابزار بین المللی استفاده نمایند. چه اشکالی دارد کشوری که بیش از یک ملیون نفر از سکنه خود را بیرون میکند ، آن هم به دلایل قومیتی یا مذهبی مورد تحریم قرار گیرد.

نه تنها بلائی که سر مسلمانان آورده اند ، بلکه رفتا ضد انسانی با کسانی که این اخبار را فاش کرده اند نیز موید این است که این کشور نیازمند یک تنبیه شدید است تا بتوانند با هنجارها جهانی هماهنگ گردد.

برای این کار موضوع در شورای امنیت باید مطرح گردد و همه کشورها از جمله چین طی یک بیانیه ، درخواست کنند تا ظرف مدت مشخصی افرادی که در جنایات نقش داشته اند تحویل دادگاه جنایات جنگی لاهه داده شوند . و به آوارگان اجازه داده شود به خانه های خود برگردند . همچنین ضرر و زیان مالی و جانی ایشان را جبران نمایند .

در غیر اینصورت مورد تحریم همه جانبه قرار خواهند گرفت.

آنچه رخ خواهد داد به احتمال زیاد یک تحریم طولانی مدت برای میانمار خواهد بود . بجز دارو و لوازم مورد نیاز کودکان خردسال ( شیر خشک و لوازم بهداشتی کودک ) همه چیز از جمله سوخت باید تحریم گردد. هیچ کشتی به میانمار نباید برسد و هیچ هواپیمایی در فرودگاه ایشان نباید بنشیند.

خطوط اینترنت و مخابراتی ایشان با جهان خارج محدود شده و به آنها اجازه داده شود تا درسکوت و خلوت خود برای انسانی رفتار کردن بیندیشند.

کدام کشور مسلمان میتواند این موضوع را از جامعه جهانی طلب کند ؟ ایران ، عربستان یا ترکیه ، شاید هم قطر یا مصر . باید دید که کدام کشور توان پیشرو بودن را دارد .

 


هیچ نظری موجود نیست: