۱۳۹۷-۰۷-۱۱

اضافه وزن کودکان

اضافه وزن یک نوع بیماری است . وقتی برای یک بیماری همه گیری پیدا شود ، دولتها باید دخالت کنند.  اما دولتها چه میتوانند انجام دهند ؟

شناسائی علت : عادتهای بد غذا خوردن در اغلب موارد علت اصلی مشکل است . در مرتبه بعدی مشکلات هورمونی است . سایر دلایل درصد ناچیزی از این بیماری را موجب میگردند.

گام اول : آموزش است . در مدارس و برنامه های رسانه های اجتماعی باید مشکل و راه حل های آن توضیح داده شود .

گام دوم : درمان افراد بیمار

نظر به این که تعداد بیماران خیلی زیاد است . باید راه کارهای مناسب برای انبوه بیماران صورت گیرد . عادات بد غذایی شامل نوع خوراک نوع تنقلات مصرفی دفعات خوردن افزایش اندازه معده بدلیل عادت بد صرف غذا و خیلی موارد دیگر است .

در اغلب موارد ، خانواده است که باید درمان گردد. در واقع غذاهای مصرف شده در خانه ها باید مورد کنترل قرار گیرد.

یک دوره درمان عمومی اجتماعی میتواند صورت پذیرد و خانواده هایی که موفق نشوند میتوانند به کلینیک های تخصصی هدایت شده تا کل خانواده در این کلینیک ها برای مدتی ساکن شوند تا عادات بد غذایی ایشان رفع گردد.

انتظار میرود اکثریت افراد بیمار در مرحله اول آموزش عمومی و درمان عمومی اجتماع ، به مرحله ای برسند که بتوانند بدون نیاز به رفتن به کلینیک ها درمان شوند.

در کلینیک ها آزمایش هورمونی و تغییر عادات غذایی و رفتاری به خانواده آموزش داده خواهد شد . واقعیت این است که خانواده حق انتخاب بیماری را ندارد . ضرر بیمار ماندن برای جامعه زیاد است .

این کلینیک ها میتواند در مناطق روستایی باشد . انجام فعالیت بدنی شامل کارهای عمومی روستایی یا پیاده روی زیر نظر پزشک کمک میکند تا افراد سلامتی خود را بازیابند.

 


هیچ نظری موجود نیست: