۱۳۹۷-۰۸-۰۹

پیشنهاد ساختار مشابه اتحادیه اروپا در جنوب آسیا


کشورهای فلیپین و ویتنام مورد حمله مستقیم چین قرار گرفته اند و خاک آنها توسط چین اشغال شده است. اما آنها بدلیل اینکه توان مقابله نداشتند ، تقریبا هیچ کاری نکردند .

جا دارد راه کاری به ایشان داده شود که توان دفاع از خود را داشته باشند .بخصوص که آمریکا نیز در حال تغییر عملکرد در این منطقه از جهان است.

یکی از راه کارهای محتمل ، متحد شدن چند کشور نسبتا ضعیف است تا توان مقابله یا حداقل آسیب جدی به دشمن را داشته باشند . در این صورت دمن احتمالی بدلیل احتمال صدمه هر چند کوچک ، به منافع کشورهای قبلا کوچک حمله نخواهد کرد.

کشورهای ویتنام و فیلیپین و لائوس و کامبوج و تایلند توان ایجاد یک اتحاد را دارند و همچنین ساختن ارتشی مشابه ناتو که در مقابل دشمن احتمالی توان مقابله داشته باشد .

اشتراک مالزی و سنگاپور و اندونزی در این اتحادیه میتواند نوعی حلقه محاصره باشد ، اما این کشورها میتوانند توان دفاعی مجموعه را به میزان زیادی بالا ببرند . هم سو کردن این کشورها که در گذشته تلاش شده از هم فاصله بگیرند ، کار راحتی نیست . اما بدلیل وجود یک اژدهای خطرناک ( که قبلا زهر آنرا چشیده اند ) میتواند باعث شود که اختلافات را کنار بگذارند و با هم یکی شوند .

 


هیچ نظری موجود نیست: