۱۳۹۷-۰۷-۲۴

کنفرانس سرمایه گذاری در ایران

در کشورهای دیگر برای خارجی ها کنفرانس هایی برگزار میشود تا خارجی ها را جذب که در کشورشان سرمایه گذاری کنند. اما اولین مرحله برای سرمایه گذاری خارجی ، سرمایه گذاری داخلی است . ابتدا داخلی ها باید در کشور سرمایه گذاری کنند تا خارجی ها نیز علاقمند به سرمایه گذاری در کشور شوند.
اطلاع رسانی از وضعیت فعلی و گذشته کشور و اینکه در چه مسیری قرار دارد و در آینده به کجا میرود. همچنین چه میزان از ادعاها برای سال آینده محقق میشود و یا نمیشود و اینکه چرا محقق شده و چرا محقق نشده ، برای سرمایه گذاران چه داخلی و چه خارجی مهم است .
از این رو برگزاری کنفرانس های سالانه از وضعیت اقتصادی و سرمایه گذاری کشور که مقالات علمی دانشگاهی بی طرف در آن ارائه گردد ، میتواند برگزار شود. فرصتهای خاص سرمایه گذاری نیز در این گونه موارد میتواند ارائه گردد. و ارائه بسیاری از سخنرانی ها و پرسش و پاسخ های لازم و کارگاه های آموزشی ثبت و شروع فعالیت در کشور و امثال اینها.
طبیعتا ابتدا داخلی ها و کم کم خارجی ها به این کنفرانس خواهند آمد و اگر امنیت سرمایه گذاری را بدون فشارهای دولتی مشاهده نمایند ، خود به خود سرمایه ها به سمت کشور خواهند آمد .
امکان یافتن شرکای تجاری و موارد مورد علاقه طرفین از دیگر مواردی است که در کنار اینگونه کنفرانس ها میتواند برگزار شود.
طبیعتا کسانی که از خانه دور شده اند میخواهند هر چه زودتر آنچه میخواهند برداشت کرده و به کشور و خانه خود بروند . از این رو برگزاری کنفرانس نباید زمان زیادی طول بکشد. سه تا پنج روز حداکثر و هر میزان که لازم باشد کلاس ها و سالنهای سخنرانی مورد نیاز اشغال گردد. 
این رویداد در شهرهای بزرگ نباید برگزار گردد. و از میان شهرهای کوچک شاید تنها جزیره کیش توانمندی ارائه تعداد زیاد سالن سخنرانی و پزیرش میهمان به میزان کافی را داشته باشد . 
از این رو تا شهرهای کوچک دیگری توان پذیرایی مشابه کیش را برای خود ایجاد نمایند ، این کنفرانس میتواند در کیش برگزار گردد. طبیعتا فصول خوب سال برای این منظور بهتر است . در واقع زمان و محل برگزاری کنفرانس و موضوع آن مشخص است . سازمان برگزار کننده آن نیز " وزارت اقتصاد" باید باشد که تحلیل اقتصادی کشور از وجوه مختلف را در بر خواهد داشت . 
باید منتظر بود تا در سالهای آینده این کنفرانس سالانه برگزار گردد. آنچه مهم است بهبود مستمر در کشور است تا بتوان آنرا اطلاع رسانی کرد . نه ارائه شعارهای عمل نشده یا موارد نامبارک دیگر .
آنچه مهم است جذب سرمایه گذار غیر دولتی و غیر خصولتی است . در واقع بخش مردمی کشور باید سرمایه گذاری کنند تا خارجی ها ببینند میتوان در ایمنی سرمایه گذاری کرد . در آن صورت برای سهیم شدن در سود از فرصتها استقبال خواهند کرد.


هیچ نظری موجود نیست: